21,477
עריכות
מ (החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי") |
יוסף בן מלמד (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
||
(3 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
אדם - כינוי מיוחד ל[[עולם האצילות]] - אדם העליון. | אדם - כינוי מיוחד ל[[עולם האצילות]] - אדם העליון. | ||
בנוסף לכך שציור ה[[ספירות]] בכלל הוא [[אדם (עולם)|"כמראה אדם"]], באצילות ישנן ב' סיבות מיוחדות שלכן נקרא בתואר אדם: | בנוסף לכך שציור ה[[ספירות]] בכלל הוא [[אדם (עולם)|"כמראה אדם"]], באצילות ישנן ב' סיבות מיוחדות שלכן נקרא בתואר אדם: | ||
'''א'''. כי אדם מלשון אדמה לעליון, שהוא ענין האצילות מלשון "ויאצל מן הרוח", כלומר, שכמו | '''א'''. כי אדם מלשון אדמה לעליון, שהוא ענין האצילות מלשון "ויאצל מן הרוח", כלומר, שכמו כשנר מדליק נר אחר האש היא אותה אש, כך הנאצל ([[עולם האצילות]]) דומה למאציל ([[כתר]]). | ||
כי בחינת אצילות הוא המשכת וגילוי בחינת האור שהיה בהעלם שלמעלה מ[[עולם האצילות]] - לתוך ה[[כלים]] שבעולם האצילות, ואין אור זה בבחינת מהות אחרת - בריאה חדשה בדרך [[יש מאין]]. | כי בחינת אצילות הוא המשכת וגילוי בחינת האור שהיה בהעלם שלמעלה מ[[עולם האצילות]] - לתוך ה[[כלים]] שבעולם האצילות, ואין אור זה בבחינת מהות אחרת - בריאה חדשה בדרך [[יש מאין]]. | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
'''ב'''. כי אדם בגימטריא [[שם מ"ה|מ"ה]], שהוא השם משמות הקודש המאיר באצילות, שיש בו שני פירושים: | '''ב'''. כי אדם בגימטריא [[שם מ"ה|מ"ה]], שהוא השם משמות הקודש המאיר באצילות, שיש בו שני פירושים: | ||
א. מה - אין ואפס, בלי מהות דבר-מה. | א. מה - [[אין ואפס]], בלי מהות דבר-מה. | ||
ב. מהות - מציאות מהותית (רק שהוא בטל). | ב. מהות - מציאות מהותית (רק שהוא בטל). | ||
שורה 20: | שורה 19: | ||
[[קטגוריה:עולמות]] | [[קטגוריה:עולמות]] | ||
[[קטגוריה: | [[קטגוריה:תורת החסידות]] |