פתח אליהו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסר בית אחד ,  10 בנובמבר 2009
(בעירכה)
שורה 17: שורה 17:


==ביאור==
==ביאור==
מבואר ב[[חסידות כי בדרך כלל נחלקו שלושת המאמרים שבפתח אליהו על דרך שלושת הדרגות [[עקודים נקודים וברודים]] שהוא בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]].
מבואר ב[[חסידות]] כי בדרך כלל נחלקו שלושת המאמרים שבפתח אליהו על דרך שלושת הדרגות [[עקודים נקודים ברודים]] שהוא בכללות ענין של [[נקודה ספירה פרצוף]] או [[נקודה קו שטח]].


שבמאמר הראשון דיבר בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות האורות בכלים דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו חסד דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל.
שבמאמר הראשון דיבר בבחינת ה[[תיקון]] של [[עולם הברודים]] בהתלבשות האורות בכלים דוקא שהוא ציור אדם כענין [[רמ"ח איברים דמלכא]], וזהו חסד דרועא כו' עד חכ' מוחא אור בכלי דוקא כו' ועל כן הזכיר חו"ב וכתר לבסוף כנ"ל.
שורה 23: שורה 23:
ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחי' ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'
ובמאמר השני מ"ש אנת הוא עה"ע כו' מדבר בחי' ה[[קו וחוט]] שנקרא [[קו המדה]] כנ"ל דאשקי לאילנא בתוס' אורות ומוחין כו' ובמדה ומשקל דכל יח"ע בעילאי ותתאי כו' ושהוא ממלא כל שמהן כו'


במאמר השלישי אנת חכים כו' מדבר בבחי' העקודים בכללו' זהו בחי' הרשימו דנקודה שנשאר אחר הצמצום הראשון שלפני הקו"ח הנק' קו כו' וכמו בחי' הנקודה שאין בה גם בחי' המשכה כללית וכ"ש פרטות כלל רק כלול בה בבחי' ההעלם כל הע"ס שהן בהעלם בעצמות א"ס הנק' ע"ס הגנוזות בעצמות כשלהבת הקשורה בגחלת כנ"ל שאינו עדיין בבחי' מקור המשכות האורות דע"ס מן ההעלם לגילוי כלל וזהו שא' אנת הוא חכים פי' אנת ממש שהוא עצמות המאציל ולא הזכיר כאן בשם עה"ע סה"ס דאשקי כו' (ולא הזכיר כאן לבחי' כתר כי זהו בחי' הנקודה שכלול בה בהעלם חו"ב ומדות כו' שהוא כלי א' שעקודים בה הכל)  
במאמר השלישי אנת חכים כו' מדבר בבחי' העקודים בכללו' זהו בחי' הרשימו דנקודה שנשאר אחר הצמצום הראשון שלפני הקו"ח הנק' קו כו' וכמו בחי' הנקודה שאין בה גם בחי' המשכה כללית וכ"ש פרטות כלל רק כלול בה בבחי' ההעלם כל הע"ס שהן בהעלם בעצמות א"ס הנק' ע"ס הגנוזות בעצמות כשלהבת הקשורה בגחלת כנ"ל שאינו עדיין בבחי' מקור המשכות האורות דע"ס מן ההעלם לגילוי כלל וזהו שא' אנת הוא חכים פי' אנת ממש שהוא עצמות המאציל ולא הזכיר כאן בשם עה"ע סה"ס דאשקי כו' (ולא הזכיר כאן לבחי' כתר כי זהו בחי' הנקודה שכלול בה בהעלם חו"ב ומדות כו' שהוא כלי א' שעקודים בה הכל)


==קישורים חיצוניים==
==קישורים חיצוניים==
1,323

עריכות

תפריט ניווט