2,973
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
חכמים אסרו לטלטל מקצת דברים בשבת וביום טוב. איסור זה נקרא | חכמים אסרו לטלטל מקצת דברים בשבת וביום טוב. איסור זה נקרא מוקצה. כלומר, שמוקצה ומוצא מדעת האדם מלהשתמש בו בשבת. איסור זה מתחלק לכמה סוגים. ובכללות מתחלק לשני סוגים כלליים: מוקצה קל ומוקצה חמור. | ||
==דיני מוקצה== | ==דיני מוקצה== | ||
===כלי שמלאכתו לאיסור=== | ===כלי שמלאכתו לאיסור=== | ||
שורה 63: | שורה 63: | ||
וב"תרמילו" – גם איסור מוקצה. | וב"תרמילו" – גם איסור מוקצה. | ||
==בתורת החסידות== | ==בתורת החסידות== | ||
ב[[ליקוטי שיחות]], {{הערה|חלק ו' שיחה א' לפרשת יתרו}} מבאר הרבי {{הערה|בנוגע למחלוקת חכמים בדין אדם המוציא בשבת בהמה}} את ההבדל בין סוג ה[[חי]] לסוג ה[[צומח]], על סוג ה[[חי]]. | |||
בסוג ה"חי", החיות היא נפשית, זוהי הסיבה לכך שבבעל-חי מצוי כח הרצון שבו מתבטאת ה"נפש". וגם הגוף שלו מושפע מרצון הנפש בדרך ממילא, מצד זה שהוא מיוחד עמו, עד כדי כך שמהותו היא הנפש".''' | בסוג ה"חי", החיות היא נפשית, זוהי הסיבה לכך שבבעל-חי מצוי כח הרצון שבו מתבטאת ה"נפש". וגם הגוף שלו מושפע מרצון הנפש בדרך ממילא, מצד זה שהוא מיוחד עמו, עד כדי כך שמהותו היא הנפש".''' |
עריכות