820
עריכות
(מחיקת משפט מיותר "ושהוא עתיד לקום בתחיית המתים", דבר מובן מאליו ושייך בכל ישראל.) |
(לשון נקיה) |
||
שורה 24: | שורה 24: | ||
וכן הרבי מזוהה כמשיח לפי סימני הרמב"ם בספרו "משנה תורה". | וכן הרבי מזוהה כמשיח לפי סימני הרמב"ם בספרו "משנה תורה". | ||
כמו כן רוב חסידי חב"ד כן מאמינים שהוא עתיד להיות [[מלך המשיח]] {{הערה|דוד פלדמן, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug1.pdf קובץ משיח וגאולה – א] {{PDF}}, עמוד 31 והלאה.}}, והם מסתמכים על מקורות תורניים שלדעתם תומכים אולם יש רבנים בחב"ד שאינם סוברים כך{{הערה|כגון [[שלום דובער לוין]] [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug1.pdf קובץ משיח וגאולה - א] עמודים 8-1 {{PDF}}.}}, ושלא ניתן להביא ראיה לכך שהרבי הוא המשיח ממקורות תורניים שכן כדברי הרמב"ם{{הערה|הלכות מלכים, פרק י"ב הלכה י"ב.}} בנושא זה "{{ציטוטון|וכל אלו הדברים וכיוצא בזה, לא ידע אדם איך יהיה עד שיהיה..}}"{{הערה|יוסף אברהם הלוי העלער,[http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug3.pdf קובץ משיח וגאולה – ג] {{PDF}}, עמוד 7.}}. , הרב [[יואל כהן]], סבור כי אין ספק שהרבי עתיד להיות המשיח, וזאת מנימוקים רוחניים, אולם אין חיוב הלכתי להאמין בכך, ודאי לא לאחר | כמו כן רוב חסידי חב"ד כן מאמינים שהוא עתיד להיות [[מלך המשיח]] {{הערה|דוד פלדמן, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug1.pdf קובץ משיח וגאולה – א] {{PDF}}, עמוד 31 והלאה.}}, והם מסתמכים על מקורות תורניים שלדעתם תומכים אולם יש רבנים בחב"ד שאינם סוברים כך{{הערה|כגון [[שלום דובער לוין]] [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug1.pdf קובץ משיח וגאולה - א] עמודים 8-1 {{PDF}}.}}, ושלא ניתן להביא ראיה לכך שהרבי הוא המשיח ממקורות תורניים שכן כדברי הרמב"ם{{הערה|הלכות מלכים, פרק י"ב הלכה י"ב.}} בנושא זה "{{ציטוטון|וכל אלו הדברים וכיוצא בזה, לא ידע אדם איך יהיה עד שיהיה..}}"{{הערה|יוסף אברהם הלוי העלער,[http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug3.pdf קובץ משיח וגאולה – ג] {{PDF}}, עמוד 7.}}. , הרב [[יואל כהן]], סבור כי אין ספק שהרבי עתיד להיות המשיח, וזאת מנימוקים רוחניים, אולם אין חיוב הלכתי להאמין בכך, ודאי לא במצב הנוכחי לאחר [[ג' תמוז ה'תשנ"ד]]. עוד הוא מוסיף, כי אין מקום לנהל תעמולה על כך, לא בתוך חב"ד ולא מחוצה לה{{הערה|הרב [[יואל כהן]], [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug2.pdf קובץ משיח וגאולה – ב] {{PDF}}, עמוד 12, 19-20}}. | ||
חלק מחסידי חב"ד סבורים שהדברים שאמר הרבי מכוונים לחמיו{{הערה|חיים משה ברעגשטיין, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קובץ משיח וגאולה – ז] {{PDF}}, עמודים 10-11.}}, ולעצמו התייחס הרבי רק כנציג של חמיו בעולם הזה הגשמי. הם מתבססים בין השאר על עדותו של מזכיר הרבי, הרב [[יהודה לייב גרונר|לייבל גרונר]], לפיה, לאחר שפרסמו חסידים בשנת[[תשנ"א]] שהרבי הוא נביא, אמר לו הרבי: {{ציטוטון|מה הם כותבים?! וכי דיברתי על עצמי?! והלוא דיברתי על חותני!}}{{הערה|1=הרב [[יחזקאל סופר]] '''יתבררו ויתלבנו''', 1994, עמוד 84; [[בנימין ליפקין]], '''חשבונו של עולם''', לוד 2000, עמ' 146; הרב [[מנחם ברוד]] 'לא סוד בברוד', שבועון כפר חב"ד 2008, [http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=41022 מובא גם באתר COL]}}. לפי גישה זו, יש מסבירים את יחסו של הרבי לפרסומו כמשיח, בכך שרצה שהציבור יעסוק בנושא המשיח. הם מזכירים סיפור שאירע בשנת [[תש"ב]] בתקופת הרבי הריי"צ, פרסם הרבי הריי"צ את המשפט "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" (שמשמעותו: "מיד לתשובה, מיד לגאולה"), והרבי אמר לחמיו הריי"צ, שבעקבות הלהט סביב נושא המשיח, ברחוב רואים אותו כמשיח, הריי"צ הגיב שלא משנה מה יגידו, העיקר שידברו על המשיח{{הערה|ימי מלך חלק ב', עמוד 681, כפר חב"ד תשנ"א.}}. | חלק מחסידי חב"ד סבורים שהדברים שאמר הרבי מכוונים לחמיו{{הערה|חיים משה ברעגשטיין, [http://www.chabadlibrary.org/books/pdf/mug7.pdf קובץ משיח וגאולה – ז] {{PDF}}, עמודים 10-11.}}, ולעצמו התייחס הרבי רק כנציג של חמיו בעולם הזה הגשמי. הם מתבססים בין השאר על עדותו של מזכיר הרבי, הרב [[יהודה לייב גרונר|לייבל גרונר]], לפיה, לאחר שפרסמו חסידים בשנת[[תשנ"א]] שהרבי הוא נביא, אמר לו הרבי: {{ציטוטון|מה הם כותבים?! וכי דיברתי על עצמי?! והלוא דיברתי על חותני!}}{{הערה|1=הרב [[יחזקאל סופר]] '''יתבררו ויתלבנו''', 1994, עמוד 84; [[בנימין ליפקין]], '''חשבונו של עולם''', לוד 2000, עמ' 146; הרב [[מנחם ברוד]] 'לא סוד בברוד', שבועון כפר חב"ד 2008, [http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=41022 מובא גם באתר COL]}}. לפי גישה זו, יש מסבירים את יחסו של הרבי לפרסומו כמשיח, בכך שרצה שהציבור יעסוק בנושא המשיח. הם מזכירים סיפור שאירע בשנת [[תש"ב]] בתקופת הרבי הריי"צ, פרסם הרבי הריי"צ את המשפט "לאלתר לתשובה לאלתר לגאולה" (שמשמעותו: "מיד לתשובה, מיד לגאולה"), והרבי אמר לחמיו הריי"צ, שבעקבות הלהט סביב נושא המשיח, ברחוב רואים אותו כמשיח, הריי"צ הגיב שלא משנה מה יגידו, העיקר שידברו על המשיח{{הערה|ימי מלך חלק ב', עמוד 681, כפר חב"ד תשנ"א.}}. |
עריכות