קריעת ים סוף: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  12 באוגוסט 2020
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 43: שורה 43:
==ארבעת הכתות==
==ארבעת הכתות==
===בעבודת ה'===
===בעבודת ה'===
[[הרבי]] ביאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חלק ג' עמוד 876.}} שד' הכתות מסמלים ד' דרגות ב[[עבודת ה']]: ישנם כאלה שרוצים ליפול לים - ה[[תורה]] והקדושה, ולא להתעסק עם עניני [[עוה"ז|העולם הזה]]. ישנם כאלה שמוכנים לשוב מצרימה – ולפעול בעולם, אך הנצחון מול העולם נחשב בעיניהם כעבודת פרך מייאשת. וישנם כאלה שנלחמים עם מצרים – מתוך ידיעה שכח הקדושה גוברת על העולם. והאופן הטוב ביותר הוא אלה שמתפללים – הם אינם נלחמים ומשתמשים בכשרונותיהם, אלא תולים הכל בה' ובעזרתו.
[[הרבי]] מבאר{{הערה|[[לקוטי שיחות]] חלק ג' עמוד 876.}} שד' הכתות מסמלים ד' דרגות ב[[עבודת ה']]: ישנם כאלה שרוצים ליפול לים - ה[[תורה]] והקדושה, ולא להתעסק עם עניני [[עוה"ז|העולם הזה]]. ישנם כאלה שמוכנים לשוב מצרימה – ולפעול בעולם, אך הנצחון מול העולם נחשב בעיניהם כעבודת פרך מייאשת. וישנם כאלה שנלחמים עם מצרים – מתוך ידיעה שכח הקדושה גוברת על העולם. והאופן הטוב ביותר הוא אלה שמתפללים – הם אינם נלחמים ומשתמשים בכשרונותיהם, אלא תולים הכל בה' ובעזרתו.


בהזדמנות אחרת ביאר [[הרבי]]{{הערה|הדרן על מסכתות בוני"ך [[ה'תנש"א]] – ספר השיחות עמוד 840.}}, שד' הכתות בהם התחלקו בני ישראל בדרכם לקבל את התורה, הם ארבעה דרכים בעם ישראל, להפך את המנגד ל[[קדושה]], ועל ידי כך להביא [[שלום]] בעולם – כתכלית התורה:
בהזדמנות אחרת מבאר [[הרבי]]{{הערה|הדרן על מסכתות בוני"ך [[ה'תנש"א]] – ספר השיחות עמוד 840.}}, שד' הכתות בהם התחלקו בני ישראל בדרכם לקבל את התורה, הם ארבעה דרכים בעם ישראל, להפך את המנגד ל[[קדושה]], ועל ידי כך להביא [[שלום]] בעולם – כתכלית התורה:


נפול לים: מכיון שה' ציווה שבני ישראל הם עבדי ה' ולא עבדי מצרים{{הערה|כלשון הפסוק (ויקרא כה, מב) "עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים".}}, היה חיוב [[מסירות נפש|למסור את הנפש]] כדי לא לעבור את ציווי ה'{{הערה|והדין של יעבור ואל יהרג שמורה לא למות בשביל קיום המצוה, לבד מ[[עבודה זרה]], [[גילוי עריות]] ו[[שפיכות דמים]], נתחדש רק מאוחר יותר – במתן תורה.}}. אופן השלום בדרך זו, הוא על ידי החלשת התוקף שישנו למציאות העולם כאילו היא שולטת על היהודי.
נפול לים: מכיון שה' ציווה שבני ישראל הם עבדי ה' ולא עבדי מצרים{{הערה|כלשון הפסוק (ויקרא כה, מב) "עבדי הם אשר הוצאתי אותם מארץ מצרים".}}, היה חיוב [[מסירות נפש|למסור את הנפש]] כדי לא לעבור את ציווי ה'{{הערה|והדין של יעבור ואל יהרג שמורה לא למות בשביל קיום המצוה, לבד מ[[עבודה זרה]], [[גילוי עריות]] ו[[שפיכות דמים]], נתחדש רק מאוחר יותר – במתן תורה.}}. אופן השלום בדרך זו, הוא על ידי החלשת התוקף שישנו למציאות העולם כאילו היא שולטת על היהודי.
10

עריכות

תפריט ניווט