שכחה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 359 בתים ,  11 באוגוסט 2020
שורה 16: שורה 16:
בחסידות נשאל{{הערה|שם=עקב}} איך ה' יכול לשכוח את היהודי הרי כתוב{{הערה|ברכות לב ב}} {{ציטוטון|אין שכחה לפני כסא כבודך}}?
בחסידות נשאל{{הערה|שם=עקב}} איך ה' יכול לשכוח את היהודי הרי כתוב{{הערה|ברכות לב ב}} {{ציטוטון|אין שכחה לפני כסא כבודך}}?


ומבואר שכל הענינים שלמעלה  תלויים ב[[עבודת האדם]] למטה. וכשהיהודי שוכח מה' גם ה' כביכול שוכח ממנו.
ומבואר שכל הענינים שלמעלה  תלויים ב[[עבודת האדם]] למטה. וכשהיהודי שוכח מה' גם ה' כביכול שוכח ממנו. (אך שכחה זו אינה ב[[שם הוי"ה]] ח"ו כי שם אין שייך שכחה אלא עזיבה כדלהלן).


וכמו שאצל האדם יש שני סוגי שכחה כך גם לגבי הקב"ה.
וכמו שאצל האדם יש שני סוגי שכחה כך גם לגבי הקב"ה.


א. השכחה שבזמן ה[[גלות]]. ש[[שם הוי"ה]] אינו מתגלה ב[[שם אדנ"י]] דהיינו בעניני העולם. כוונתה של שכחה זו היא, שדווקא מתוך ההעלם על ידי עבודת האדם, יבוא הגילוי, שאז יש בו יתרון גדול יותר. שכחה זו מתבטלת על ידי עניית [[אמן]].
א. '''העזיבה''' שבזמן ה[[גלות]]. ש[[שם הוי"ה]] אינו מתגלה ב[[שם אדנ"י]] דהיינו בעניני העולם. כוונתה של עזיבה זו היא, שדווקא מתוך ההעלם על ידי עבודת האדם, יבוא הגילוי, שאז יש בו יתרון גדול יותר.  


ב.
ב. '''שכחה''' ב[[שם אדנ"י]] שעל ידי שלא מאיר בו [[שם הוי"ה]] גם אצלו נעשה שכחה שאז אין זה רק העדר גילוי, אלא, שגם ישנם העלמות והסתרים. ועזיבה זו מתבטלת על ידי עניית [[אמן]].


==דברים הגורמים שכחה==
==דברים הגורמים שכחה==
2,913

עריכות

תפריט ניווט