2,913
עריכות
שורה 16: | שורה 16: | ||
בחסידות נשאל{{הערה|שם=עקב}} איך ה' יכול לשכוח את היהודי הרי כתוב{{הערה|ברכות לב ב}} {{ציטוטון|אין שכחה לפני כסא כבודך}}? | בחסידות נשאל{{הערה|שם=עקב}} איך ה' יכול לשכוח את היהודי הרי כתוב{{הערה|ברכות לב ב}} {{ציטוטון|אין שכחה לפני כסא כבודך}}? | ||
ומבואר שכל הענינים שלמעלה תלויים ב[[עבודת האדם]] למטה. וכשהיהודי שוכח מה' גם ה' כביכול שוכח ממנו. | ומבואר שכל הענינים שלמעלה תלויים ב[[עבודת האדם]] למטה. וכשהיהודי שוכח מה' גם ה' כביכול שוכח ממנו. (אך שכחה זו אינה ב[[שם הוי"ה]] ח"ו כי שם אין שייך שכחה אלא עזיבה כדלהלן). | ||
וכמו שאצל האדם יש שני סוגי שכחה כך גם לגבי הקב"ה. | וכמו שאצל האדם יש שני סוגי שכחה כך גם לגבי הקב"ה. | ||
א. | א. '''העזיבה''' שבזמן ה[[גלות]]. ש[[שם הוי"ה]] אינו מתגלה ב[[שם אדנ"י]] דהיינו בעניני העולם. כוונתה של עזיבה זו היא, שדווקא מתוך ההעלם על ידי עבודת האדם, יבוא הגילוי, שאז יש בו יתרון גדול יותר. | ||
ב. | ב. '''שכחה''' ב[[שם אדנ"י]] שעל ידי שלא מאיר בו [[שם הוי"ה]] גם אצלו נעשה שכחה שאז אין זה רק העדר גילוי, אלא, שגם ישנם העלמות והסתרים. ועזיבה זו מתבטלת על ידי עניית [[אמן]]. | ||
==דברים הגורמים שכחה== | ==דברים הגורמים שכחה== |
עריכות