724
עריכות
טאפרו דא פלאחו (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
|||
שורה 6: | שורה 6: | ||
התפלה בחסידות חב"ד בכלל ובמרכז חב"ד 770 הינה חוט השדרה<ref>לקוטי תורה לציין הממ</ref> של עבודת ה'. | התפלה בחסידות חב"ד בכלל ובמרכז חב"ד 770 הינה חוט השדרה<ref>לקוטי תורה לציין הממ</ref> של עבודת ה'. | ||
כשנכנס | כשנכנס כ"ק אדמו"ר הריי"צ בפעם הראשונה ל-[[770]], דבר ראשון נכנס לבית הכנסת ואמר: יהי רצון אז די תפלות זאלן זיין מיט א פנימות און עס זאל זיך דאווענען מיט דעם אמת עבודה פנימיות'דיקן געשמאק (יהי רצון שהתפלות יהיו עם פנימיות, עם עבודה אמתית פנימית ותענוג){{הערה|ספר השיחות קיץ ה'ש"ת עמ' 175}}. באימרה זאת בטא הרבי שאת חצר ליובאוויטש החדשה הוא חונך להיות מקום לתפלה ול[[עבודת התפילה]] בדרך חסידות חב"ד. | ||
[[770]] הוא בית הכנסת של [[הרבי]], מקום אשר כהגדרתו של אחד מגדולי החסידים בעבר הוא "[[בית המקדש]] שלנו" בזמן הגלות{{הערה|”[[התמים]]” חלק ב’ עמ’ קכו.}}. | |||
[[770]] הוא בית הכנסת של [[הרבי]], מקום אשר כהגדרתו של אחד מגדולי החסידים בעבר{{הערה|”[[התמים]]” חלק ב’ עמ’ קכו.}} | |||
בשל כך, הרבי ייחס{{הערה|שיחת ו’ מרחשון תשמ”ז. שבת פרשת לך לך תשמ"ח. [https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/2/305.htm אגרות קודש חלק ב' אגרת שה].}} להגעה למקום בשלושת הרגלים כמעין עליה לרגל<ref>הגמרא בראש השנה דף ט"ז עמוד ב', כותבת שחייב אדם לקבל פני רבו ברגל, הרבי חידש וביאר, שלא רק מצוה להגיע לרבי, אלא להגיע לבית הכנסת ובית המדרש של הרבי שהוא בדוגמת בית המקדש בזמן הגלות.</ref>. | בשל כך, הרבי ייחס{{הערה|שיחת ו’ מרחשון תשמ”ז. שבת פרשת לך לך תשמ"ח. [https://chabadlibrary.org/books/admur/ig/2/305.htm אגרות קודש חלק ב' אגרת שה].}} להגעה למקום בשלושת הרגלים כמעין עליה לרגל<ref>הגמרא בראש השנה דף ט"ז עמוד ב', כותבת שחייב אדם לקבל פני רבו ברגל, הרבי חידש וביאר, שלא רק מצוה להגיע לרבי, אלא להגיע לבית הכנסת ובית המדרש של הרבי שהוא בדוגמת בית המקדש בזמן הגלות.</ref>. | ||
שורה 30: | שורה 26: | ||
==השתתפות הרבי בתפלות== | ==השתתפות הרבי בתפלות== | ||
[[קובץ:תשמה.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרבי, [[תשמ"ה]]. יוצא ל[[זאל הקטן]] לשמוע את [[קריאת התורה]] בתפילת שחרית במקומו הסמוך לפתח הכניסה]] | |||
===מקומו של הרבי=== | ===מקומו של הרבי=== | ||
מקומם הקבוע של רבותנו נשאינו בבית הכנסת הוא בפינה הדורמית מזרחית של בית הכנסת | מקומם הקבוע של רבותנו נשאינו בבית הכנסת הוא בפינה הדורמית מזרחית של בית הכנסת{{מקור}}. | ||
הרבי | הרבי הריי"צ בשל מצבו הבריאותי מיעט להגיע להתפלל במניין הרשמי ב770 והיה לרוב מתפלל במניין שהתקיים עבורו בדירתו. כאשר היה מגיע היה יושב סמוך לארון הקודש ב[[זאל הקטן]] מימינו. | ||
בימי החול בשנים בהם התפלל הרבי בזאל הקטן את תפילות מנחה וערבית, היה הרבי יושב בפינה הצפונית מזרחית סמוך לדלת הכניסה. בימים שני וחמישי היה הרבי משתתף גם ב[[קריאת התורה]] שהתקיימה, והחל משנות הממים הסכים הרבי שיעמידו לו בשעה זו סטנדער קטן על השולחן. בשבתות וימים טובים נהג הרבי לשבת במקום סמוך לדלת שעוברת לחדר שני של הזאל הקטן. | |||
כאשר עבר מניין התפילה המרכזי אל הזאל הגדול, הרבי החל להתפלל שם את תפילות השבתות, הימים טובים והצומות, בעוד שאת התפילות התפילות בימי החול ובמוצאי שבת המשיך הרבי להתפלל בזאל הקטן. | |||
בשנת [[תשמ"ח]] בשנת ה[[אבילות]] על [[הרבנית חיה מושקא]] התפלל הרבי לפני העמוד רוב השנה בביתו ברחוב [[פרזידנט 1304]]. ובימים שלא עמד בפני העמוד, הוכן מקום בפינה הדרומית מזרחית, כמנהג אדמו"רי חב"ד. | |||
===השתתפות הרבי בתפלות=== | ===השתתפות הרבי בתפלות=== | ||
שורה 50: | שורה 46: | ||
בתשמ"ח התפלל עם הציבור כל יום בשעה 10, ומכאן התחילה הסדר של תפלה בימי חול בשעה 10. | בתשמ"ח התפלל עם הציבור כל יום בשעה 10, ומכאן התחילה הסדר של תפלה בימי חול בשעה 10. | ||
===הזכות להתפלל במחיצת הרבי=== | ===הזכות להתפלל במחיצת הרבי=== | ||
בחסידות חב"ד מבואר פעמים רבות<ref>לציין מקור.</ref>, דוגמא להשפעה באופן של סובב כאשר נמצאים במחיצת צדיק בכלל ומיוחד כאשר שצדיק מתפלל, ההשפעה היא על האדם אף שאינו חש בה. | בחסידות חב"ד מבואר פעמים רבות<ref>לציין מקור.</ref>, דוגמא להשפעה באופן של סובב כאשר נמצאים במחיצת צדיק בכלל ומיוחד כאשר שצדיק מתפלל, ההשפעה היא על האדם אף שאינו חש בה. | ||
שורה 170: | שורה 167: | ||
מנהגים שונים במהלך שמחת תורה: | מנהגים שונים במהלך שמחת תורה: | ||
*כשפותחים הארון נוהגים לנגן | *כשפותחים הארון נוהגים לנגן את "[[ניגון אנא עבדא]]". | ||
===בעלי תפלה=== | ===בעלי תפלה=== |
עריכות