|
|
שורה 2: |
שורה 2: |
| '''סדרי התפלה ב-770''' הינם סדרים שנקבעו במהלך השנים, חלקם בהוראת הרבי וחלקם בהסכמתו. סדרים אלו היוו גורם חשוב בקביעת צורת התפילה ברוב [[בתי הכנסת]] החב"דיים בעולם. כמו כן, נוסח התפילה והמנגינות שנהגו בעלי התפילה לנגן, עברו ברובם לנחלת הכלל. | | '''סדרי התפלה ב-770''' הינם סדרים שנקבעו במהלך השנים, חלקם בהוראת הרבי וחלקם בהסכמתו. סדרים אלו היוו גורם חשוב בקביעת צורת התפילה ברוב [[בתי הכנסת]] החב"דיים בעולם. כמו כן, נוסח התפילה והמנגינות שנהגו בעלי התפילה לנגן, עברו ברובם לנחלת הכלל. |
|
| |
|
| מהדברים הכי חשובים במרכז חב"ד העולמי [[770]], הוא הייתו בית הכנסת של הרבי, שבו הרבי מתפלל.
| | ==מעלת התפילות במקום== |
| | [[770]] הוא בית הכנסת של [[הרבי]], מקום אשר כהגדרתו של אחד החסידים{{הערה|”[[התמים]]” חלק ב’ עמ’ קכו.}} הוא בית־המקדש שלנו. |
|
| |
|
| כותב אדמו"ר מהוריי"צ<ref>”התמים” חלק ב’ עמ’ קכו.</ref>:
| | בשל כך, הרבי התייחס להגעה למקום בשלושת הרגלים כמעין עליה לרגל{{הערה|ו’ מרחשון תשמ”ז.}}. |
| | |
| “מיום שחרב בית־המקדש וקודש הקדשים עד אשר ירחם השם יתברך וישלח לנו גואל צדק… ויבנה לנו את ירושלים ובית המקדש עם הקודש הקודשים הנה ליובאוויטש הוא ירושלים שלנו, והבית הכנסת אשר כ”ק אדמו”ר מתפלל בו הוא בית־המקדש שלנו וכו'”.
| |
| | |
| הרבי דיבר פעמים רבות על מעלת התפלות בבית הכנסת 770, ומהם שהתפלה ב 770 הרי זזה כמו עלי'ה לרגל<ref>ו’ מרחשון תשמ”ז</ref>: | |
| | |
| כאשר עושים גם היום מעין ודוגמת הענין דעליה לרגל: בנוגע לתוכן הענין דעליה לרגל בעבודה הרוחנית בנפש האדם – מבואר בלקוטי תורה שמשחרב בית המקדש, הגם שאין אנו יכולים להשתחוות על כל פנים נתפשטה קדושת הארה זו אפס קצהו במקדש מעט, ״בית הכנסת ובית המדרש״, ועל אחת כמה וכמה – בית הכנסת ובית המדרש מיוחדים, ועל דרך – של כ״ק מו״ח אדמו״ר נשיא דורנו. ואכן “עושים גם היום” – שכמה וכמה עשיריות ומאות מישראל מטלטלים את עצמם (“טלטולי דגברא” וגם “טלטולי דאיתתא”) מביתם ומקומם כדי לשהות במשך מועדי חודש תשרי בד’ אמותיו של נשיא דורנו, מעין ודוגמת וזכר לעניין דעלייה לרגל בזמן שבית־המקדש היה קיים.
| |
|
| |
|
| ==סדר התפלה ב770== | | ==סדר התפלה ב770== |