שכונת לוי יצחק (כפר חב"ד): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 29: שורה 29:


==היסטוריה==
==היסטוריה==
{{להשלים}}
לאחר שנים של גדילה ופריחה בכפר חב"ד נתפס כל השטח שעליו אפשרי מבחינה חוקית לבנות בתים. אך למרות זאת הביקוש למגורים בכפר רק גדל, מה שאילץ את [[ועד כפר חב"ד]] לבנות שכונה חדשה שתוכל לאכלס עוד מאות משפחות. השוכנה החדשה תוכננה להבנות על שטח חקלאי, דבר שקיבל אישור חריג מהועדה לבינוי ושיכון שבכנסת. את השלב הראשון ביצע [[ועד כפר חב"ד]] בראשותו של ר' [[מנחם לרר]] שבנה את שכונת לוי יצחק א' שאכלסה מעל ל200 מש'.
 
אך השכונה החדשה שהקים לא הספיקה והביקוש למגורים בכפר רק גדל וגדל, ולכן בשנת [[תשס"ב]] הכריז [[ועד כפר חב"ד]] בראשותו של ר' [[בנימין ליפשיץ]] על הקמת שתי שכונות חדשות, שכונה אחת תהווה תוספת לשכונת לוי יצחק הוותיקה ותקרא שכונת לוי יצחק ב', והשכונה השנייה תוכננה להיות חלק משכונת לוי יצחק הוותיקה, אך לבסוף תוכננה כשוכנה חדשה ונפרדת שתבנה בשיטת "בנה ביתך" שבו כל אחד מקבל שטח שבו יכול לבנות ווילה כחפצו, כיום שכונת בנה ביתך היא שכונת הווילות של [[כפר חב"ד]].
 
שכונת לוי יצחק א' וב' בנויה בסגנון הנקרא "רח' הולנדי", כאשר השכונות בנויות כעין צ"בלוק" שעשוי מעשרות בתים, ה"בלוק" מוקף בכביש מכל צדדיו, אך בתוך השכונות דרכי הגישה הם מדרחוב, כאשר "הכביש" משמש גם הולכי רגל. בין שכונת לוי יצחק א' לשכונת לוי יצחק ב' יש הבדל בסגנון הבתים, כאשר בשכונת לוי יצחק א' כל אדם בונה את ביתו בסגנון המתאים לו, בשכונת לוי יצחק ב' כל המבנים עשויים סגנון אחיד כאשר בכל מבנה יש 4 דירות לפחות שבהם מתגוררים מ4 משפחות ומעלה.
 
כיום שכונת לוי יצחק היא שכונת המגורים הגולה בכפר שבה מתגוריים מעל ל400 משפחות [[אנ"ש]] [[חסידות חב"ד|חסידי חב"ד]].


===שכונת לוי יצחק א'===
===שכונת לוי יצחק א'===
12,904

עריכות

תפריט ניווט