שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 67 בתים ,  06:57, 3 ביולי 2020
אין תקציר עריכה
'''שבעת קני המנורה ''' הינו מושג שהרבי ש[[הרבי]] חידש בשנים הראשונות לנשיאותו ומטרתו שיהיו שבעה בחורים בישיבה שמצטיינים בלימוד ה[[נגלה]] ושבעה תלמידים שמצטיינים בלימוד ה[[חסידות]].
==תולדות המושג==
בתחילת [[חודש כסליוכסלו]] של [[תשי"ט]] בעת [[יחידות]] שגרתית להנהלת ישיבת [[תומכי תמימים המרכזית]] ביקש [[הרבי]] מאת הנהלת ה[[ישיבה]] לבחור את שבעת הקני המנורה דהיינו שבעה בחורים ששייכים ומתאימים יותר ללימוד חלק ה[[נגלה]] שב[[תורה]] ובזה הם מצטיינים ושבעה בחורים ששייכים ומתאימים יותר ללימוד בחלק ה[[חסידות]] שב[[תורה]] ובזה הם מצטיינים.
מייד לאחר היחידות ההנהלה בחרה את ה"קנים" הרב [[מרדכי מענטליק]] בחר את ה"קנים" ב[[נגלה]] והרב [[יואל כהן]] בחר את ה"קנים" ב[[חסידות]].
הקנים היו מוסיפים בכל יום שעה נוספת בלימוד - הקנים בחסידות במאמרי ה[[אדמו"ר המהר"ש]], והקנים בנגלה במסכתות שונות.
למחרת ההתועדות הוציא הרבי פתק להרב [[מרדכי מענטליק]] בו הוא מבקש שהבחורים שמשתתפים בענין של ה"קנים" ימסרו שיעור בפני הישיבה, ומאז נהיה מנהג ב770 שבכל יום שישי בצהריים היה שיעור בנגלה על ידי אחד ה"קנים" ב[[נגלה]] ובכל ליל שבת היה שיעור ב[[חסידות]] שנמסר על ידי אחד מהקניםמה"קנים" בחסידות.
לאחר שבועיים ב[[התועדות]] [[י"ט כסליוכסלו]] ביקש [[הרבי]] שכל הבחורים הנבחרים יאמרו [[לחיים]] ו[[הרבי]] והרבי הזכיר את שמותם, ולאחר . לאחר שאמרו [[לחיים]], [[הרבי]] ביקש מהם שיתחילו [[ניגון]] , והם התחילו לנגן "[[ופרצת]]" במנגינת כי אלוקים.
הרבי גם דרש מהם לכתוב את חידושיהם ולהדפיסם ב[[קובץ פלפולים]] ובאמת , ואכן, יומיים לאחר הופעת הקובץ הראשון [[, הרבי]] הזכיר את זה העניין בהתועדות של [[חג השבועות]] [[תשי"ט]].
הרבי רצה שזה שמנהג שבעת הקנים יתפשט גם בישיבות אחרות ושלח מכתב בי"ב [[סיון]] להנהלת ה[[תומכי תמימים לוד|ישיבהבלוד]] ב[[לוד]] ומצורף את הקובץ פלפולים בצירוף קובץ הפלפולים וביקש מהם לאמץ את הרעיון.
==ה"קנים" הראשונים==
10,352

עריכות

תפריט ניווט