קרבן תודה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 204 בתים ,  1 ביולי 2020
הסרתי דברים מבולבלים אבל צריך לערוך עוד הרבה
(הסרתי דברים מבולבלים אבל צריך לערוך עוד הרבה)
שורה 1: שורה 1:
'''קרבן תודה''' הוא סוג של [[קרבן]] נדבה שמקריבים אותו לה' כהודאה על [[נס]] שקרא ל[[אדם]]{{הערה|ויקרא, פרק ז' פס' י"ב - ט"ו}}. קרבן התודה הוא הקרבן היחיד שאינו עתיד להתבטל ל[[ימות המשיח|עתיד לבוא]]{{הערה| ויקרא רבא ט' ז'}}.  
{{לעריכה|חסר הסבר בסיסי על מהות הקרבן, וכן נוסח לא ערוך}}
'''קרבן תודה''' הוא סוג של [[קרבן]] שמקריבים אותו לה' כהודאה על [[נס]] שקרא ל[[אדם]]{{הערה|ויקרא, פרק ז' פס' י"ב - ט"ו}}. קרבן התודה הוא הקרבן היחיד שאינו עתיד להתבטל ל[[ימות המשיח|עתיד לבוא]]{{הערה| ויקרא רבא ט' ז'}}.  


==בפסוק==
==בפסוק==
שורה 8: שורה 9:


==פרטים על הקרבן==
==פרטים על הקרבן==
במשנה{{הערה|ראה הערה קודמת}} נכתב על ארבעה סוגי אנשים שצרכים להביא את קרבן התודה, בנוסף אליהם כל אדם שנעשה עימו נס צריך לבוא לבית המקדש ולהקריב קרבן תודה. ייחודו של קרבן התודה שזהו קרבן שאדם מביא על דבר טוב שנעשה עמו וקרבן עולה לא עומד להתבטל לעתיד לבוא. ועוד התבדךלות של הקרבן זה שזה הדבר היחיד שאתו מודים עי" הודאה.  
במשנה{{הערה|ראה הערה קודמת}} נכתב על ארבעה סוגי אנשים שצרכים להביא את קרבן התודה, בנוסף אליהם כל אדם שנעשה עימו נס צריך לבוא לבית המקדש ולהקריב קרבן תודה. ייחודו של קרבן התודה שזהו קרבן שאדם מביא על דבר טוב שנעשה עמו וקרבן עולה לא עומד להתבטל לעתיד לבוא.  


הקרבן מובא מן החיטים ומן השעורים, וכן ממאכלים ערבים ומדושנים כדי להראת את יוקר החיבה וההודאה של [[יהודי]] כלפי [[הקב"ה]].
הקרבן מובא מן החיטים ומן השעורים, וכן ממאכלים ערבים ומדושנים כדי להראות את יוקר החיבה וההודאה של [[יהודי]] כלפי [[הקב"ה]].


==מקור ההודאה==
==מקור ההודאה==
מקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]{{הערה|[[פירוש המילות (ספר)|ספר פירוש המילות]], צ, ד}}, וב[[שם הוי']]{{הערה|פירוש המילות צג ב}}.
מקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]{{הערה|[[פירוש המילות (ספר)|ספר פירוש המילות]], צ, ד}}, וב[[שם הוי']]{{הערה|פירוש המילות צג ב}}.


הסיבה לכך שמקורו של קרבן התודה הוא ב[[אור אין סוף]]. היא מכיון שההודאה - שעליה מביאים את הקרבן זהו מקורה. [[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]].
[[אדמו"ר האמצעי]] מסביר{{הערה|פירוש המילות, צא, ד}} שההודאה האמתית{{הערה|וממשיך להסביר שם שהודאה על דבר שמובן ומושג בשכל האדם זה לא הודאה אמתית, אלא הודאה אמתית זה דווקא דבר שאינו מובן בשכל האדם.}} נאמרת על [[נס]] שהיה ל[[אדם]], ועל אותו נס האדם בא ומקריב את קרבן התודה. ומכיון שנס זהו דבר שלמעלה מהטבע שמתלבש בטבע המקור הוא מגילוי אור [[עלמא דאתכסייא]] ב[[עלמא דאתגלייא]].


[[אדמו"ר האמצעי]] ממשיך לבאר שם מדוע ההודאה של האדם לקב"ה היא ע"י הודאה (קרבן תודה)? ומסביר שההודאה ניתנת על נס שאירה לאדם, ונס זהו גילוי [[שם הוי']] ב[[שם אלוקים]] וזהו מקור נתינת הקורבן - הודאה לה' על גילוי [[שם הוי']] פה בעולם התחתון.
[[אדמו"ר האמצעי]] ממשיך לבאר שם מדוע ההודאה של האדם לקב"ה היא ע"י הודאה (קרבן תודה)? ומסביר שההודאה ניתנת על נס שאירע לאדם, ונס זהו גילוי [[שם הוי']] ב[[שם אלוקים]] וזהו מקור נתינת הקורבן - הודאה לה' על גילוי [[שם הוי']] פה בעולם התחתון.


==מזמור לתודה==
==מזמור לתודה==

תפריט ניווט