12,906
עריכות
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) (←בקדושה) |
חסיד של הרבי (שיחה | תרומות) (←בקדושה) |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
בחינת אין ערוך היא ביחס ל[[שם הוי']], כי ביחס ל[[שם אלוקים]] עוד שייך איזשהו הבנה והשגה - כי הרי [[שם אלוקים]] מולבש ב[[טבע]], אך ביחס ל[[שם הוי']] שהוא למעלה מ[[הצמצום]] לא שייך [[הבנה והשגה]] כלל. | בחינת אין ערוך היא ביחס ל[[שם הוי']], כי ביחס ל[[שם אלוקים]] עוד שייך איזשהו הבנה והשגה - כי הרי [[שם אלוקים]] מולבש ב[[טבע]], אך ביחס ל[[שם הוי']] שהוא למעלה מ[[הצמצום]] לא שייך [[הבנה והשגה]] כלל. | ||
מסופר שפעם התווכחו ר' [[משה גוראריה]] ואחד החסידים האם יש מושג של אין ערוך גם בנבראים ולא רק באלוקות, באמצע הוויכוח נכנס ר' [[נחום גולדשמיד]] שהיה ידוע בכושר ההסברה שלו, ר' נחום גולדשמיד אמר שהוא לא עומד להכריע בוויכוח, הוא רק יצדד את דעת כל אחד מהשניים, והקדים ואמר שבשביל לומר שאין ערוך זה לא רק באלוקות אזי זה אומר שאין הבנה אמתית מה המושג הזה של אין ערוך, אך כשלומדים [[חכמות חיצוניות]] אפשר לטעות ולחשוב שיש גם שם אין ערוך. והוסיף ואמר שבשני דברים אלו אינו חושד בר' [[משה גוראריה]].. | בהקשר לכך מסופר שפעם התווכחו ר' [[משה גוראריה]] ואחד החסידים האם יש מושג של אין ערוך גם בנבראים ולא רק באלוקות, באמצע הוויכוח נכנס ר' [[נחום גולדשמיד]] שהיה ידוע בכושר ההסברה שלו, ר' נחום גולדשמיד אמר שהוא לא עומד להכריע בוויכוח, הוא רק יצדד את דעת כל אחד מהשניים, והקדים ואמר שבשביל לומר שאין ערוך זה לא רק באלוקות אזי זה אומר שאין הבנה אמתית מה המושג הזה של אין ערוך, אך כשלומדים [[חכמות חיצוניות]] אפשר לטעות ולחשוב שיש גם שם אין ערוך. והוסיף ואמר שבשני דברים אלו אינו חושד בר' [[משה גוראריה]].. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |
עריכות