אמונה בה': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 572 בתים ,  24 במאי 2020
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''אמונה''' היא יסוד כל התורה, ובה שני חלקים עיקריים:
'''אמונה''' היא ידיעה החודרת לאדם באופן פנימי ואינה ניזזת. הכח לאמונה קיים אצל כל [[יהודי]] ב[[עצם הנפש]], ובאפשרותו לגלות זאת באופנים שונים.
 
האמונה בה' היא יסוד כל התורה, ובה שני חלקים עיקריים:


א. האמונה במציאות ה' - אנכי ה' אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים.  
א. האמונה במציאות ה' - אנכי ה' אלקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים.  
שורה 5: שורה 7:
ב. הכפירה והידיעה המוחלטת כי אין כל ישות מבלעדי ה' "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני".
ב. הכפירה והידיעה המוחלטת כי אין כל ישות מבלעדי ה' "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני".


==האמונה במציאות השם==
==קיום האמונה אצל כל יהודי==
 
"ישראל מאמינים בני מאמינים"<ref>[[תלמוד בבלי]] - [[מסכת שבת]], צ"ז, א. [[תניא]] פרק י"ח, מ"ב.</ref>, אצל כל [[יהודי]] קיימת אמונה מצד טבע עצם נפשו במציאות הבורא, ובביטול הנבראים ל[[הקב"ה|קב"ה]] ולחיות האלוקית [[יש מאין|המהווה אותם]] בכל רגע מחדש.


"ישראל מאמינים בני מאמינים", אצל כל יהודי יש אמונה מצד טבע עצם נפשו במציאות הבורא, ובביטול הנבראים לקב"ה ולחיות האלוקית המהווה אותם בכל רגע מחדש. לאמונה זו מצד הטבע יש שני טעמים בכללות: א. מצד שהנשמה למעלה רואה אלוקות. ב. מצד ההתקשרות העצמית של [[עצמם הנשמה]] של היהודי עם הקב"ה. מצד הטעם השני מגיע הטבע של היהודי שהוא מוכרח [[מסירות נפש|למסור נפשו]] על [[קידוש ה']]. ומצד טעם זה האמונה יכולה לחדור בפנימיות{{הערה|ואתה תצווה תשמ"א - קונטרס פורים קטן תשנ"ב.}}.  
בכללות, ישנם שני טעמים לכך שהאמונה קיימת צל יהודי מצד הטבע: א. מכיוון וליהודי יש [[נשמה]], והיא, ב[[פנימיות|פנימיותה]] [[ראיה|רואה]] את ה[[אלוקות]]. ב. מצד ההתקשרות העצמית של [[עצם הנשמה]] של היהודי עם הקב"ה. הטעם השני חזק יותר, כי על ידו מובן מדוע ה[[טבע]] של היהודי הוא שהוא מוכרח [[מסירות נפש|למסור נפשו]] על [[קידוש ה']]. ומצד טעם זה האמונה יכולה לחדור בפנימיות{{הערה|ואתה תצווה תשמ"א - קונטרס פורים קטן תשנ"ב.}}.  




468

עריכות

תפריט ניווט