נסירה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 226 בתים ,  15 במאי 2020
הייתי באמצע עריכה והוכרחתי לסיים לכן מחקתי גם חלק.בעז"ה אמשיך לערוך בהקדם ואוסיף מה שצריך להוסיף ממה שמחקתי והוסיף מקורות ואת הוי' ואלוקים
אין תקציר עריכה
(הייתי באמצע עריכה והוכרחתי לסיים לכן מחקתי גם חלק.בעז"ה אמשיך לערוך בהקדם ואוסיף מה שצריך להוסיף ממה שמחקתי והוסיף מקורות ואת הוי' ואלוקים)
שורה 5: שורה 5:


== בפנימיות התורה==
== בפנימיות התורה==
בקבלת האר"י משמעות הנסירה הפרדת וחיתוך פרצוף [[זעיר אנפין]] (בחינת הזכר) מפרצוף  ספירת ה[[מלכות]] הנוקבא שהם היו מחוברים יחד בזמן בריאת העולם ואחר כך ננסרו ונפרדו לשני פרצופים נפרדים. וכן בכל ראש השנה חזר הדבר לקדמותו, לכן צריך הנסירה מחדש בכל שנה (פרי עץ חיים עמ' תקמ"ו).
==הנסירה בז"א ומלכות==
לפני הנסירה ה[[פרצוף|פרצופים]] של [[זעיר אנפין|ז"א]] ומלכות דבוקים באופן של אחור באחור. כלומר שהבחינות של נצח הוד ויסוד של ז"א היו דבוקים בנצח הוד יסוד של מלכות. באםופן זה ההשפעה מז"א למכות היא השפעה חיצונית בלבד. נוסף על כך הבחינות של [[בינה]] ו[[כתר]] ד[[גבורה]] אינם מאירים בז"א ועולים לשרשם ב[[ספירת הבינה]]. מצב זה נקרא [[דורמיטא דז"א]].


ענין הנסירה היא להסיר כל בחינות הדינים אשר נמצאים באחורי זעיר אנפין ולהעביר אותם אל הנקבה וישאר זעיר אנפין בבחינת חסדים ללא כל דינים והנוקבא תשאר בבחינת דינים ללא כל חסדים ואחר כך אנו ממתקים ומבסמים את הדינין אשר בנוקבא. ועל ידי הגבורות האלו היא נבנית ונהיית לפרצוף (קבלה) שלם, ולאחר מכן הם יכולים לחזור ולעמוד פנים בפנים ולהזדווג.
הנסירה נעשית כאשר נמשכת השפעה פנימית יותר מז"א - מבחינת חסד דז"א{{הערה|ושורשו בבחינת רב חסד של [[אריך אנפין]]}}, השפעה כזו שאין ספירת המלכות יכולה לקבל, ולכן נעשית נסירה בין ז"א למלכות, ומלכות נבדלת להיות פרצוף בפני עצמה. לאחמ"כ נעשית הנסירה של מלכות בכל תשע הבחינות שבז"א (שכל ספירה כלולה מעשר הספירות). ומלכות נעשית פרצוף שלם בפני עצמה שמקבלת מכל בחינות המלכות שבכל הספירות.


ביום א' של ראש השנה שהוא יום שישי שנברא בו אדם הראשון ואז הפיל ה' תרדמה על זעיר אנפין כדי לנסור את הנוקבא העומדת באחוריו. וכך היה אופן נסירתה כי תחילה היו הדינים האלו באים לה על ידי זעיר אנפין שנותן לה בחינת הגבורות והדינים אשר בדעת שלו.
לאחר מכן נעשית המשכה מ[[חב"ד]] דז"א לחב"ד דמלכות ונעשה יחוד פנים בפנים.
 
הנסירה נמשכת בעשרה ימים עשרת ימי תשובה שמן ראש השנה ליום הכפורים. בכל עשרה הימים אלו זעיר אנפין ונוקבא עומדים ודבוקים זה לזה אחור באחור והם דבוקים זה לזה מן החזה שלו ולמטה וכל זאת מפני שעדיין לא נגמרה מלאכת הנסירה עד יוה"כ.


הנסירה הייתה בבריאת העולם, ובכל שנה בראש השנה חוזרת לקדמותה, ונמשכת בכל הימים של עשרת ימי תשובה עד יום כיפור.
==הנסירה בהוי' ואלוקים==
{{לוקה בחסר}}
==הנסירה בעבודה==
==הנסירה בעבודה==


1,411

עריכות

תפריט ניווט