37,406
עריכות
אין תקציר עריכה |
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==ברכת שהחיינו== | ==ברכת שהחיינו== | ||
הרמב"ם פסק שבחג האחרון של פסח אין מברכים [[שהחיינו]]: "כל לילי יום טוב ובליל יום הכפורים אומרים שהחיינו, | הרמב"ם פסק שבחג האחרון של פסח אין מברכים [[ברכת שהחיינו|שהחיינו]]: "כל לילי יום טוב ובליל יום הכפורים אומרים שהחיינו, וב[[שביעי של פסח]] אין מברכין שהחיינו מפני שאינו רגל בפני עצמו וכבר בירך על הזמן בתחלת הפסח"{{הערה|ההלכות שבת כט, ג.}}. | ||
בחסידות מוסבר הטעם לכך, כיון ש"הימים הראשונים דפסח שייכים לגאולת מצרים, והימים האחרונים – שביעי של פסח ואחרון של פסח – לגאולה העתידה, וכמ"ש הצ"צ שמטעם זה אין מברכים שהחיינו בשביעי של פסח, כיון שיום זה שייך לגאולה העתידה, ואין לברך שהחיינו אלא על ענין שנמצא כבר עתה"{{הערה|1=בשיחת אחרון של פסח תשט"ז. התבאר באריכות בלקוטי שיחות חל"ז ע' 14 ([http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1313&CategoryID=838 ראו כאן - עיבוד שיחה זו].}}. | בחסידות מוסבר הטעם לכך, כיון ש"הימים הראשונים דפסח שייכים לגאולת מצרים, והימים האחרונים – שביעי של פסח ואחרון של פסח – לגאולה העתידה, וכמ"ש הצ"צ שמטעם זה אין מברכים שהחיינו בשביעי של פסח, כיון שיום זה שייך לגאולה העתידה, ואין לברך שהחיינו אלא על ענין שנמצא כבר עתה"{{הערה|1=בשיחת אחרון של פסח תשט"ז. התבאר באריכות בלקוטי שיחות חל"ז ע' 14 ([http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1313&CategoryID=838 ראו כאן - עיבוד שיחה זו]).}}. | ||
== גילוי המשיח באחרון של פסח == | == גילוי המשיח באחרון של פסח == |