אחרון של פסח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 29 בתים ,  15 באפריל 2020
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


==ברכת שהחיינו==
==ברכת שהחיינו==
הרמב"ם פסק שבחג האחרון של פסח אין מברכים [[שהחיינו]]: "כל לילי יום טוב ובליל יום הכפורים אומרים שהחיינו, ובשביעי של פסח אין מברכין שהחיינו מפני שאינו רגל בפני עצמו וכבר בירך על הזמן בתחלת הפסח"{{הערה|ההלכות שבת כט, ג.}}.
הרמב"ם פסק שבחג האחרון של פסח אין מברכים [[ברכת שהחיינו|שהחיינו]]: "כל לילי יום טוב ובליל יום הכפורים אומרים שהחיינו, וב[[שביעי של פסח]] אין מברכין שהחיינו מפני שאינו רגל בפני עצמו וכבר בירך על הזמן בתחלת הפסח"{{הערה|ההלכות שבת כט, ג.}}.


בחסידות מוסבר הטעם לכך, כיון ש"הימים הראשונים דפסח שייכים לגאולת מצרים, והימים האחרונים – שביעי של פסח ואחרון של פסח – לגאולה העתידה, וכמ"ש הצ"צ שמטעם זה אין מברכים שהחיינו בשביעי של פסח, כיון שיום זה שייך לגאולה העתידה, ואין לברך שהחיינו אלא על ענין שנמצא כבר עתה"{{הערה|1=בשיחת אחרון של פסח תשט"ז. התבאר באריכות בלקוטי שיחות חל"ז ע' 14 ([http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1313&CategoryID=838 ראו כאן - עיבוד שיחה זו].}}.
בחסידות מוסבר הטעם לכך, כיון ש"הימים הראשונים דפסח שייכים לגאולת מצרים, והימים האחרונים – שביעי של פסח ואחרון של פסח – לגאולה העתידה, וכמ"ש הצ"צ שמטעם זה אין מברכים שהחיינו בשביעי של פסח, כיון שיום זה שייך לגאולה העתידה, ואין לברך שהחיינו אלא על ענין שנמצא כבר עתה"{{הערה|1=בשיחת אחרון של פסח תשט"ז. התבאר באריכות בלקוטי שיחות חל"ז ע' 14 ([http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=1313&CategoryID=838 ראו כאן - עיבוד שיחה זו]).}}.


== גילוי המשיח באחרון של פסח ==
== גילוי המשיח באחרון של פסח ==

תפריט ניווט