שיחה:שינה בסוכה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 42: שורה 42:
:הרבי עונה לו ש"הלוואי זאל מען פרעגן תיקונים אויף שלאפן אין סוכה" אבל בגלל שכבר שאל מרא דאתרא אז שימשיך ולא הורה לישון. [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  11:57, 4 ביולי 2019 (IST)
:הרבי עונה לו ש"הלוואי זאל מען פרעגן תיקונים אויף שלאפן אין סוכה" אבל בגלל שכבר שאל מרא דאתרא אז שימשיך ולא הורה לישון. [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]]  11:57, 4 ביולי 2019 (IST)
::אני לא כזה חכם, רק יודע שהוא שאל את הרבי אם לישון בסוכה או לא, והרבי אמר שכן. כשהרבי רוצה לשלול, אזי בלשון הידועה "הוא מוצא את הדרך לענות". ובנוסף, שמתוך הדברים אתה יכול גם להבין שכך הרמא דאתרא הבין/קיבל מהרבי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 18:25, א' בתמוז, ה'תשע"ט 18:25, 4 ביולי 2019 (IST)
::אני לא כזה חכם, רק יודע שהוא שאל את הרבי אם לישון בסוכה או לא, והרבי אמר שכן. כשהרבי רוצה לשלול, אזי בלשון הידועה "הוא מוצא את הדרך לענות". ובנוסף, שמתוך הדברים אתה יכול גם להבין שכך הרמא דאתרא הבין/קיבל מהרבי. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]], 18:25, א' בתמוז, ה'תשע"ט 18:25, 4 ביולי 2019 (IST)
מה דעת המשתמשים, האם כדאי להוסיף בפיסקה על הטעמים לפטור - "בכלל, לפי פסקו של אדמו"ר הזקן הכותב אשר כל מי שסוכתו אינה בגדול המאפשר הנחה קבועה של המיטה וכליה לכל שבעת ימי החג בלי להוציאה מידי יום, הרי שיש לו דין של 'מצטער' ופטור משינה בסוכה. דומה כי לאור פסק זה מובן כי רובא דרובא הינם בגדר 'מצטער' ההלכתי ופטורים מהשינה בסוכה".--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 21:06, ד' בניסן, ה'תש"ף 21:06, 29 במרץ 2020 (IST)
3,771

עריכות

תפריט ניווט