שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  06:42, 29 בדצמבר 2019
*'''[[קרית גת]]''' - העיר הראשונה שהגישה את המפתח לרבי. ראש העיר גדעון נאור שלח זאת באמצעות הרב [[יעקב פלס]], שזה הגישה אל הרבי במהלך ה[[התוועדות]] בליל [[ערב ראש השנה]] [[תשכ"ג]]. בחודש [[תשרי]] [[תשנ"ח]], שלח ראש העיר אלברט ארז העתק נוסף של המפתח.
*'''[[ראשון לציון]]''' - בשנת תשד"מ נמסר המפתח על-ידי הרב [[יחיאל מלוב]].
*'''[[רחובות]]''' - ב[[חודש סיון]] [[תשמ"א]] נערכה בבית כנסת חב"ד ברחובות חגיגת מסירת מפתח העיר רחובות לרבי. בטקס נכחו ראש עיריית רחובות, יחזקאל הרמלך, רבה של העיר הרב שמחה הכהן קוק והאמן מר [[יעקב אגם]]{{הערת שוליים|1=[http://old2.ih.chabad.info/index.php?url=article_he&id=62288 דיווח מהעיתונות על החגיגה].}}.
*'''[[צפת]]''' - ב[[התוועדות]] [[מוצאי שבת קודש]] מברכים החודש [[תמוז]], השתתפה משלחת נכבדה מטעם עיריית צפת, בראשות ראש העיר מר נחמיאס, והעניקה לרבי מפתח [[זהב]] של העיר - כאות הוקרה על תרומתו החשובה ליישוב צפת וחיזוק ערכי היהדות בקרב תושבי העיר על-ידי פעילותם הענפה של אנשי חב"ד בצפת ובגליל{{הערת שוליים|ב[[שיחות קודש]] [[תשל"ח]] כרך ב' עמ' 615 מתואר המעמד: "בין השיחות ניגשו אל הרבי ראש עיריית צפת וסגניו ומסרו את מפתח העיר צפת. ראש העיר סיפר לרבי אודות התפתחות קרית חב"ד בצפת. ואמר הרבי שזה רק שלב ראשון. כשמסר המפתח, אמר הרבי שמסתמא הם יודעים שכשנותנים את מפתח העיר זהו סמל שנותנים את הבעלות על כל העיר, ובקשר לקריית חב"ד אמר שזהו רק שלב ראשון. אחר-כך נתן להם הרבי את ידו הקדושה ל'שלום עליכם', אמר להם 'לחיים' והורה להם לקחת מזונות. אחר-כך אמר הרבי להרב [[יהודה לייב גרונר]] שיאמר להם שיחכו עד לשיחה הבאה (ובשיחה הבאה דיבר אודות העיר צפת)"}}.
*'''[[רמלה]]''' - בשנת [[תשד"מ]] נמסר מפתח העיר על-ידי הרב יוסף כהן.
1,369

עריכות

תפריט ניווט