37,420
עריכות
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
|||
שורה 120: | שורה 120: | ||
::::::::בנוגע לעצם הענין, עניתי ע"כ קודם בקצרה, אחד מהעשר גלויות היה לחודשיים בריגה, והיו עוד כמה גלויות בין שנתיים לארבע, ובכל זאת כפי שהסברתי קראו לזה גלות, אמנם חלקם היו ענין זמני אבל הרבי קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל היה שם ולכן זה נקרא גלות, בשונה (כפי שדובר) מבית ישראל שהרבי לא קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל לא היה שם, ולא בשונה מג' תמוז שאמנם זה ענין '''זמני''' אך '''בית''' (בדיוק כמו חלק מהעשר גלויות שהיו זמניים). אך בשונה מהעשר גלויות, הרבי שליט"א כתב שהגלות העשירית - 770, היא עד ביאת גואל צדק ובמילא אין שום מקום לעוד גלות (לטענתך ה'אוהל'). ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 20:04, 12 בנובמבר 2019 (UTC) | ::::::::בנוגע לעצם הענין, עניתי ע"כ קודם בקצרה, אחד מהעשר גלויות היה לחודשיים בריגה, והיו עוד כמה גלויות בין שנתיים לארבע, ובכל זאת כפי שהסברתי קראו לזה גלות, אמנם חלקם היו ענין זמני אבל הרבי קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל היה שם ולכן זה נקרא גלות, בשונה (כפי שדובר) מבית ישראל שהרבי לא קבע שם את מושבו - בית רבינו שבבבל לא היה שם, ולא בשונה מג' תמוז שאמנם זה ענין '''זמני''' אך '''בית''' (בדיוק כמו חלק מהעשר גלויות שהיו זמניים). אך בשונה מהעשר גלויות, הרבי שליט"א כתב שהגלות העשירית - 770, היא עד ביאת גואל צדק ובמילא אין שום מקום לעוד גלות (לטענתך ה'אוהל'). ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 20:04, 12 בנובמבר 2019 (UTC) | ||
:::::::::[הערת אגב: דברי הרמ"ז הובאו כ'''פתגם''' – להבהיר את ה'''ענין''' (כידוע – שענין יוצר גימטריא, ולא – שגימטריא יוצרת ענין), ולא – כ'''ראי''''].{{ש}}בדבריך ישנה הנחת יסוד: האוהל – הוא '''בית''' וגלות נוספת; בית ישראל – '''לא''' הי' בית, ובמילא לא גלות נוספת; השאלה היא: זאת מניין לך? [לדידי – האוהל אינו בית, ובמילא – לא יוקשה מקונטרס בית רבינו]. [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 21:43, י"ד בחשוון, ה'תש"ף 21:43, 12 בנובמבר 2019 (UTC) | :::::::::[הערת אגב: דברי הרמ"ז הובאו כ'''פתגם''' – להבהיר את ה'''ענין''' (כידוע – שענין יוצר גימטריא, ולא – שגימטריא יוצרת ענין), ולא – כ'''ראי''''].{{ש}}בדבריך ישנה הנחת יסוד: האוהל – הוא '''בית''' וגלות נוספת; בית ישראל – '''לא''' הי' בית, ובמילא לא גלות נוספת; השאלה היא: זאת מניין לך? [לדידי – האוהל אינו בית, ובמילא – לא יוקשה מקונטרס בית רבינו]. [[משתמש:ממ"ד|ממ"ד]] - [[שיחת משתמש:ממ"ד|שיחה]], 21:43, י"ד בחשוון, ה'תש"ף 21:43, 12 בנובמבר 2019 (UTC) | ||
{{שבירה}}גם על זה עניתי בקצרה. כשאתה הולך לחנות, אתה לא עובר דירה לחנות אלא הולך לשם לביקור וחוזר, כך גם כשהולכים לרופא - הולכים לביקור וחוזרים, בשונה מכך כשאדם הולך לעולמו הוא לא הולך לביקור (הן מצד זה שכדבריך ''''מנוחתו''' כבוד' הן מצד שהוא קונה את המקום, וכו') ולכן הוא עובר לגור שם (אא"כ הוא הולך לשם בכדי להתפלל..), אמנם באופן זמני - עד תחיית המתים אבל באופן של דירה - גלות. | |||
אתה אולי יכול לחלוק אבל אני לא מכיר אחד שחושב שקבר זה לא בית זמני אם לא קבוע.. וע"כ אני לא מבין למה אתה מסבך את עצמך. | |||
הייתי ממליץ לעיין לפני כן טוב במה שכתבתי בהתחלה בקצרה ואולי יהיה שם תשובות גם להמשך ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] - [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] - [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] 00:52, 13 בנובמבר 2019 (UTC) |