אגרת הקודש - סימן כ"ה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק כ"ה''' של [[אגרת הקודש]] מתרץ קושיא על מאמר מהספר [[צוואת הריב"ש]]. [[אדמו"ר הזקן]] מקדים בראש האגרת, שבאמת אינה צוואתו של [[הבעל שם טוב]] ולא ציוה כלל לפני [[פטירה|פטירתו]], רק הם לקוטי אמרותיו של הבעל שם טוב שנכתבו באופן בלתי מדויק ולכן לא ניתן להקשות מדיוק הלשון הנאמר שם, אך המכוון הוא [[אמת]] לאמיתו. מאמר זה נכתב בתשובה ל[[מתנגדים]] שנתלו בדבריו של הבעל שם טוב בספרו [[צוואת הריב"ש]] על מנת להקשות קושיות על דרך החסידות, וזו היתה אחת העילות למלחמה כנגד תנועת החסידות, ורבינו משיב להם כאוולתם.
'''[[אגרת הקודש]] כ"ה''' נכתבה ע"י [[אדמו"ר הזקן]] עבור המתנגדים בעיר וילנה{{הערה|על פי "משכיל לאיתן"}}, שנתלו בדברי הבעל שם טוב כעילה למלחמה כנגד תנועת החסידות. באגרת משיב להם הרבי כאוולתם, מפריך את טענותיהם, ומדגים כיצד גם דברי [[הבעל שם טוב]] המוקשים להם ביותר מבוססים בצורה חזקה ומוצקה בדברי האר"י הקדוש, בדברי רז"ל ובפסוקים מפורשים בתורה. ה"קושיא" עליה בוחר הרבי לענות להם היא, כיצד כותב הבעש"ט {{הערה|צוואת הריב"ש, סימן ק"כ}} שהשכינה שורה גם על גוי רשע.
 
הרבי מראה, שהנאמר בשער היחוד והאמונה בשם הבעש"ט (שהקב"ה מהווה את כל העולם '''כולל הקליפות''' בכל רגע מאין ליש מחדש) מיוסד בצורה ברורה על דברי האר"י הקדוש, על דברי רז"ל, ויתר על כן - על פסוקים מפורשים.


==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==
שורה 9: שורה 11:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
 
בסוף האגרת מסכם אותה הרבי הזקן עצמו, ותוכן דבריו, שהחולק על הבעש"ט אין זאת אלא משום שאינו מאמין גם בדברי האר"י הקדוש, אינו מאמין בדברי רז"ל, ואף לא מאמין במקרא מלא שדבר הכתוב "הלא את השמים ואת הארץ אני מלא נאם ה" - שאין מקרא יוצא מדי פשוטו.




1,535

עריכות

תפריט ניווט