מרכבה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,166 בתים ,  6 בספטמבר 2009
בתהליך עריכה
אין תקציר עריכה
(בתהליך עריכה)
שורה 1: שורה 1:
'''מרכבה''' ענינו הוא ה[[ביטול]] בתכלית, עד שנעשה בבחינת מרכבה אל הרוכב בו.
==ענינו==
ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) ה[[ביטול]]. ב) ההתעלות.
ב"מרכבה" שני עניינים עיקריים: א) ה[[ביטול]]. ב) ההתעלות.


שורה 5: שורה 8:
התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם.  
התעלות: המרכבה מעלה ומביאה את הרוכב למקום שאלמלא המרכבה לא יכול היה הרוכב להגיע לשם.  


אמרו חז"ל: "[[האבות הן הן המרכבה]]", מכיוון שב[[אבות]] היו את שני העניינים הללו.
 
==ענינו בעולמות==
בדרך כלל מדובר על שני בחינות מרכבה. הראשון הוא ה[[אבות]] שהם בבחינת "חיוון עילאין", שהם המרכבה של [[עולם האצילות]]. השני הוא "חיוון תתאין" שהם המרכבה של [[עולמות בי"ע]] שהם מחנה [[מיכאל]] ומחנה [[גבריאל]], המלאכים של עולם ה[[בריאה]].
 
הראשון הוא ה[[אבות]], עליהם נאמר כי "[[האבות הן הן המרכבה]]", שה[[אבות]] הם בחינת מרכבה אל ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]]. כך [[אברהם]] הוא בחינת מרכבה ל[[ספירת החסד]] של עולם האצילות, [[יצחק]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת הגבורה]] של [[עולם האצילות]], וכן [[יעקב]] הוא בבחינת מרכבה ל[[ספירת התפארת]] של עולם האצילות.
 
הבחינה השניה של מרכבה, היא המרכבה המוזכרת בנבואת יחזקאל. שם נאמר כי ה[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] נושאות את המרכבה.


[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
1,323

עריכות

תפריט ניווט