שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,392 בתים ,  14:39, 26 במאי 2019
אין תקציר עריכה
אחד מהמערכות אותן ניהל בדורו, היתה כאשר כמה מחכמי ישראל המשילו את ענין [[אברהם]] ו[[שרה]] ל[[נשמה]] ו[[גוף]]. בעקבות כך, יצאה נגדם פולמוס, שמעוותים את דברי התורה מפשוטם, דבר שהוא פסול והוא מדרך הצדוקים, הרשב"א ירד לעומק הענין והכניס את עצמו בעובי הקורה. כאשר נתגלה לו כי מדובר אכן בחכמי אמת ויר"ש{{הערת שוליים|וכנראה מהתוארים שהוא כותב אליהם - הרבי.}}, הוא שלח לאותם חכמים שיבררו את דבריהם ויסבירום, והם השיבו לו בתשובה ארוכה ומנומקת כי אין מדובר בהוצאת הדברים מפשוטם ח"ו, אלא רק על דרך הרמז, ולהוציא מכך עניני מוסר ולקח{{הערת שוליים|1=[[שיחות קודש]] [[תשל"ט]] [http://chabadlibrarybooks.com/pdfpager.aspx?req=4621&hilite=ad48221b-fc2c-43e9-8dac-bf5f8425e5bd&st=%D7%91%D7%A0%D7%90%D7%94&pgnum=664 ח"ב].}}.
 
==הצלחתו בזמן==
 
בהתוועדות כ' שבט תש"ל{{הערה|וראה גם ספר השיחות קיץ ה'ש"ת ע' 113 ואילך}} סיפר הרבי:
 
{{ציטוטון|הרשב"א היה אומר שלושה שיעורים מדי יום ביומו; היה משיב על שאלות שהגיעו אליו (נשמרו אצלנו רק חלק מה'שאלות ותשובות' שלו, וחלק זה עצמו – הוא ריבוי מופלג), היה רופא וטיפל בחולים, ובנוסף לכך – היה מקפיד לטייל בכל יום. וכל אלה בנוסף לעבודת ה' האישית שלו (תפילה ולימוד לעצמו) כו'.
 
לכאורה מניין מצא פנאי לכל זה? התשובה היא "הצלחה בזמן": בעת השמעת השיעור – הרי שאר העניינים לא היו קיימים לגביו; כך בעת כתיבת התשובות; כך בעת שהעניק טיפול רפואי, כך גם בעת הטיול...}}
== ספריו ==
על [[מסכת מנחות]] יש חידושים שמיוחסים להרשב"א, אך רבי [[אלחנן ווסרמן]] בהקדמה לספרו קובץ הערות על [[מסכת יבמות]] מברר כי הדבר טעות. יש המשערים שהחידושים הם ל[[תוספות רי"ד]], ויש המשערים שהוא של הרשב"א הראשון, רבי שלמה בן רבי אברהם מן ההר, רבו של רבינו יונה.
 
===הדפסתם===
 
הרבי עודד את הדפסת ספריו וכך כותב הרבי ליהודי שהפיס חידושי הרשב"א לש"ס: {{ציטוטון|נתקבל ותשואת-חן ואזכיר על-הציון ולהצלחה בעבודתו הקדושה זו ומתוך הרחבה (ובמילא מחירה במחיר השוה וכו') כל המרבה במפתחות הרי זה משובח}}.
 
{{הערות שוליים}}
{{ראשונים}}
[[קטגוריה:ראשונים]]
1,399

עריכות

תפריט ניווט