חכמה ובינה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,096 בתים ,  4 בספטמבר 2009
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{ספירות}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=ספירות חכמה ובינה|אחר=ספירות עצמם|ראו=הערכים [[חכמה]], [[בינה]]}}
{{פירוש נוסף|נוכחי=ספירות חכמה ובינה|אחר=ספירות עצמם|ראו=הערכים [[חכמה]], [[בינה]]}}
ספירות '''חכמה ובינה''' הם שני הספירות הראשונות ב[[עשר הספירות]], שני ספירות אלו מקושרות בייחוד תמידי ומתמשך, ועל כן נקראו "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]". שני הספירות אלו הם הספירות המרכזיות בספירות המוחין [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], וההשכלה שנולדת ב[[חכמה]], מגיעה לכלל פיתוח ב[[בינה]].  
ספירות '''חכמה ובינה''' הם שני הספירות הראשונות ב[[עשר הספירות]], שני ספירות אלו מקושרות בייחוד תמידי ומתמשך, ועל כן נקראו "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]". שני הספירות אלו הם הספירות המרכזיות בספירות המוחין [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], וההשכלה שנולדת ב[[חכמה]], מגיעה לכלל פיתוח ב[[בינה]].  
שורה 17: שורה 18:
ייחוד חכמה ובינה הוא ייחוד תמידי בלי הפסק, ולכן נקראו חכמה ובינה בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]". מה שאין כן ב[[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]], שיש בייחודם הפסקות.
ייחוד חכמה ובינה הוא ייחוד תמידי בלי הפסק, ולכן נקראו חכמה ובינה בשם "[[תרין ריעין דלא מתפרשין]]". מה שאין כן ב[[זעיר אנפין]] ו[[מלכות]], שיש בייחודם הפסקות.


==כינויים ומשלים של ספירות חכמה ובינה==
===אב ואם===
ספירת החכמה וספירת הבינה נקראים גם בשם [[אב]] ו[[אם]], שכן מן [[ספירת החכמה]] נמשכת נקודת ההשכלה ל[[ספירת הבינה]] שם היא מתפרטת לחלקים רבים. ענין זה נמשל לזרע ה[[אב]] הנמשך אל ה[[אם]] ושם נקלטת מתפתחת ומתחלקת בבחינת [[עיבור]].
===ראיה ושמיעה===
ספירת החכמה נקראת בשם [[ראיה]], ביחס לספירת הבינה הקרויה בשם [[שמיעה]]. ענין ה[[ראיה]] הוא כמשל של ההשכלה בבחינת חכמה, שכל ההשכלה נקלטת ברגע אחד. ספירת הבינה נמשלה בשם [[שמיעה]], כמשל של אדם השומע על דבר, ששומע פרט אחר פרט, ואחר כך מגיע להבנה שלימה בדבר.
===מעין ונהר===
ספירת החכמה נקראת בשם מעין ביחס לספירת הבינה הנקראת בשם נהר.


[[קטגוריה:ספירות]]
[[קטגוריה:ספירות]]
1,323

עריכות

תפריט ניווט