שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 54 בתים ,  22:32, 21 באוקטובר 2017
←‏פתיח: עדכון על פי https://he.wikipedia.org/w/index.php?title=HebrewBooks&action=history
[[תמונה:היברו בוקס 2.gif|left|thumb|250px|סמל האתר בשיתוף עם ספריית חב"ד]]
'''היברו בוקס''', או בשמה ב[[אנגלית]] '''HebrewBooks''', (בעברית: "ספרים עבריים") היא ספרייה באינטרנטדיגיטלית חינמית [[אינטרנט|מקוונת]] לספרות תורנית. האתר מכיל כ-55, שהוקמה במקורה לצורך שימור 000 ספרים עתיקים וכתבי עת תורניים סרוקים{{הערה|נכון ל-תשע"ח. עדכון קבוע על מספר הספרים מתפרסם בדף הבית של מחבריםהמיזם. עדכונים שוטפים על ספרים חדשים שנסרקו מתפרסמים ב [http://blog.hebrewbooks.org בלוג האתר]}}, במיוחד בארה"בהחל מראשית הדפוס ועד למחברים בני זמננו, רובם בעברית. הספרים ניתנים לצפייה, שספריהם אינם מצויים להשגהלהורדה ולחיפוש טקסטואלי בתוכן הספר. האתר נגיש בשפות עברית ואנגלית.
בהמשך הפרוייקט החליטו מנהלי האתר, לפתוח פרוייקט ענק מטרתו הראשונית של שימור וצילום כל המיזם הייתה לשמר את הספרים היהודייםוהחיבורים התורניים של יהדות ארצות הברית, כשהדגש הוא בעיקר על ספרים שקשה להשיגאשר חלקם חדלו להיות זמינים. בהמשך, אך גם על התרחבה מטרת המיזם וכיום שואפת האגודה להנגיש את כל הספרים השימושיים. ברשימת הספרים ישנה מקום מיוחד לספרים נדירים וכתבי יד עתיקיםספרי הקודש העבריים, לקדמוניםבמטרה "להחיות את זכרם של החיבורים הרבים שנכתבו במהלך השנים ולמרבה הצער נשתכחו ונזנחו, שותיוכמו כן לעשות את עולם הספר התורני לנגיש וזמין לכל דורש ללא תמורה"ם, כתבי עת, ביוגרפיה, מלבד כל הספרים השימושיים, {{הערה|1=[[נגלה]http://www.hebrewbooks.org/about על המפעל] ונסתר, חסידות ומוסר, השקפה, וכו' רובם בלשון הקודש, ומיעוטם באנגליתבאתר המיזם}}.
יש לציין כי המערכת מציעה גם אפשרויות חיפוש משוכללים ביותר, שאינם קיימים כמעט בשום ספרייה, המציעה ספרים מצולמים בצורת הדף המקורית. מבין אפשרויות החיפוש, היא לחפש שני מילים במרחק של 30 מילים ביניהם, לחפש מילה "או" מילה אחרת, מילה "או ועוד" מילה אחרת, וכן הלאה.
 
ישנם הוראות הסברה באתר, בשלוש שפות, [[אידיש]], עברית, ואנגלית.
== שיתוף פעולה עם ספריית חב"ד ==
18,660

עריכות

תפריט ניווט