גדול יהיה תשכ"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,099 בתים ,  10 באוגוסט 2017
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
על מקום המקדש כתוב{{הערה|בראשית כח, יז.}}: "מַה נּוֹרָא הַמָּקוֹם הַזֶּה אֵין זֶה כִּי אִם בֵּית אֱלֹקים". ומפרש ה[[תרגום אונקלוס]] "לית דין אתר הדיוט". וכוונת הדברים; במקום המקדש אף שגם הוא נברא על יד [[עשרה מאמרות]] (המכונים בזהר{{הערה|זהר חלק ג דף קמט ב.}}: "מילין דהדיוטא") האיר בו שם הוי"ה, ולכן היו בבית המקדש [[ניסים]] והמקום עצמו היה למעלה מגדר מקום (מקום הארון אינו מן המידה). לפי שמצד שם הוי"ה ה[[זמן]] והמקום שבעולם אינו בהתחלקות כלל, ולפי שבבית המקדש היה ההתהוות משם אלקים, אלא שלא הסתיר על שם הוי"ה היות ו[[הוי"ה ואלקים כולא חד]] לכן היה המקום עצמו בלי מקום.
על מקום המקדש כתוב{{הערה|בראשית כח, יז.}}: "מַה נּוֹרָא הַמָּקוֹם הַזֶּה אֵין זֶה כִּי אִם בֵּית אֱלֹקים". ומפרש ה[[תרגום אונקלוס]] "לית דין אתר הדיוט". וכוונת הדברים; במקום המקדש אף שגם הוא נברא על יד [[עשרה מאמרות]] (המכונים בזהר{{הערה|זהר חלק ג דף קמט ב.}}: "מילין דהדיוטא") האיר בו שם הוי"ה, ולכן היו בבית המקדש [[ניסים]] והמקום עצמו היה למעלה מגדר מקום (מקום הארון אינו מן המידה). לפי שמצד שם הוי"ה ה[[זמן]] והמקום שבעולם אינו בהתחלקות כלל, ולפי שבבית המקדש היה ההתהוות משם אלקים, אלא שלא הסתיר על שם הוי"ה היות ו[[הוי"ה ואלקים כולא חד]] לכן היה המקום עצמו בלי מקום.


ובאמת בגילוי שם הוי"ה שבשם אלקים ב' דרגות א. כמשל הרב והלמיד שלגבי הרב אין העלם מסתיר כלל (ש[[אין עצם מסתיר על עצמו]]) ויתירה מזו למעלה שההסתר אינו מסתיר לא רק לאחרי תנועת הגילוי אלא גם בעת ההסתר ממש. ב. שהוי"ה ואלקים כולא חד ב[[עצמות]]ו ממש ולא רק שפועלים יחד לאותה מטרה. וגילוי זה יהיה בעיר בבית המקדש השלישי.
ובאמת בגילוי שם הוי"ה שבשם אלקים ב' דרגות א. כמשל הרב והלמיד שלגבי הרב אין העלם מסתיר כלל (ש[[אין עצם מסתיר על עצמו]]) ויתירה מזו למעלה שההסתר אינו מסתיר לא רק לאחרי תנועת הגילוי אלא גם בעת ההסתר ממש. ב. שב[[עצמות]]ו ממש העלם והגילוי מתאחדים ממש (ולא רק פועלים אותה מטרה). וגילוי זה יהיה בעיקר בבית המקדש השלישי. היות והתאחדות בדרגה הראשונה היא בעשר ספירות בהם האורות והכלים הם שני מציאויות שפועלות יחד בניגוד לדרגת ה[[כתר]] שהגילוי והעלם מאוחדים ממש. ובית המקדש השלישי דווקא יתגלה הכתר. וזו מעלת הנצחיות בבית השלישי (מצד ה"אור" גם בבתי המקדש שלפניו היה "נצחיות" אלא שבבית שלישי) שהתחתון יהיה [[כלי]] לנצחיות, היות והוא מדרגה שבה העלם מאוחד בעצם מציאותו עם הגילוי.
 
ועיקר מעלת הבית יתגלה בגאולה שנמשכת ממנה. שגאולה השלישית תהיה מצד העולם עצמו, שקיבוץ הגלויות יבוא מצד גדרי העולם ועד לתחיית המתים שהמתים עצמם יחיו. שהתחתון נעשה כלי לנצחיות העליון וחידוש בזה יותר מבניין הבית שהתחתון שלמטה מבית המקדש גם הוא נעשה כלי לנצחיות.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
5,403

עריכות

תפריט ניווט