שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 46 בתים ,  23:58, 27 בדצמבר 2016
אין תקציר עריכה
היחס למנהגים הוא כפול, מצד אחד מנהג הוא מקודש ביותר, עד ש"מנהג מבטל דין", ומצד שני דרשו ש"מנהג אותיות גהנם" על אותם מנהגים גרועים וסותרי הלכה שנכנסו בקהילות מסויימות (שלרוב קיבלו אותם עמי הארצות, מהגויים באזורם). ספרים רבים בספרות ההלכתית מוקדשים לחקר המנהגים, לבדיקת כשרותם, לתיעודם, ולהפצתם.
מטרת המנהגים שונה בהתאם לנסיבות, חלקם נועדו לחזק הלכה מסויימת, וחלקם נועדו להדגיש את החשיבות, ולהוסיף נופך ומשמעות לארועים מסויייםלאירועים מסוימים, לדוגמא, לציון הגעתו של ילד לגיל בו מתחייב במצוות וכדומה.
==היחס למנהגים בתורת חב"ד==
==מקורות המנהגים==
המנהגים מתחלקים לסוגי מקורות שונים, הקובעים את חשיבות השמירה על המנהגים:
*'''מנהגי רבותינו נשיאינו''' - מנהגים שנשיאי חב"ד נהגו בהם ברבים ובפרסום, רובם הובאו ברשימותיו של הרבי הריי"ץ ומיעוטם נלקטו על ידי חסידים. לגבי מנהגי הרבי מלך המשיח, ניתן לומר שרובם הובאו ברובם ביומני התמימים ובספר [[מעשה מלך]].
*'''[[ספר המנהגים]]''' - מנהגים המופיעים בספר המנהגים והוגהו על ידי הרבי, או מנהגים שבוארו על ידי הרבי בשיחותיו הקדושות.
{{פסקה חסרה}}
30,085

עריכות

תפריט ניווט