נוסח 'הנרות הללו': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(הוספת ערך - בעבודה מתמשכת. כולם מוזמנים!)
 
אין תקציר עריכה
שורה 15: שורה 15:
==ביאורי הרבי==
==ביאורי הרבי==
*'''עַל יְדֵי כֹּהֲנֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים:''' החשמונאים יצאו למלחמה ללא שהיה להם כל סיכוי לנצחון בדרך הטבע. אף שהדבר היה יכול להיחשב כהתאבדות, היה מותר להם לצאת למלחמה זו היות והיה להם דין של 'חסיד גמור' שמותר לו למסור את נפשו כדי לקדש שם שמים, ולכן מדגישים בנוסח התפילה שהנס התרחש דווקא על ידי הכהנים הקדושים, כי לאנשים פשוטים מן השורה היה אסור לצאת למלחמה מסוג זה כאשר אין אפילו סיכוי קלוש לנצחון בדרך הטבע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/35/9/3 לקוטי שיחות חלק ל"ה, שיחה לפרשת וישב-חנוכה].}}.
*'''עַל יְדֵי כֹּהֲנֶיךָ הַקְּדוֹשִׁים:''' החשמונאים יצאו למלחמה ללא שהיה להם כל סיכוי לנצחון בדרך הטבע. אף שהדבר היה יכול להיחשב כהתאבדות, היה מותר להם לצאת למלחמה זו היות והיה להם דין של 'חסיד גמור' שמותר לו למסור את נפשו כדי לקדש שם שמים, ולכן מדגישים בנוסח התפילה שהנס התרחש דווקא על ידי הכהנים הקדושים, כי לאנשים פשוטים מן השורה היה אסור לצאת למלחמה מסוג זה כאשר אין אפילו סיכוי קלוש לנצחון בדרך הטבע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/35/9/3 לקוטי שיחות חלק ל"ה, שיחה לפרשת וישב-חנוכה].}}.
*'''אֵין לָנוּ רְשׁוּת לְהִשְׁתַּמֵּשׁ בָּהֶם אֶלָּא לִרְאוֹתָם בִּלְבָד:''' אף שאנו שוללים את כל שאר הפעולות שמותר להינות מאור הנרות, מותר '''וצריך''' לראותם{{הערה|שיחת מוצאי זאת חנוכה תשל"ה.}}.
*'''לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל:''' לאחר כל פירוט הניסים חוזרים שוב על ענין ההודאה, מתוך כוונה להודות לא רק על הניסים, אלא גם על עצם זה שלאדם נינה האפשרות לעבוד את הקב"ה ולהלל אותו{{הערה|ספר השיחות תש"נ עמוד 60.}}.
*'''לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל:''' לאחר כל פירוט הניסים חוזרים שוב על ענין ההודאה, מתוך כוונה להודות לא רק על הניסים, אלא גם על עצם זה שלאדם נינה האפשרות לעבוד את הקב"ה ולהלל אותו{{הערה|ספר השיחות תש"נ עמוד 60.}}.


31,108

עריכות

תפריט ניווט