12,050
עריכות
די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "בגדים" ב־"בגדים") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
<table align=left><tr><td>[[קובץ:נרות שבת.jpg|שמאל|ממוזער|150px|נרות שבת]]</td></tr></table> | <table align=left><tr><td>[[קובץ:נרות שבת.jpg|שמאל|ממוזער|150px|נרות שבת]]</td></tr></table> | ||
'''יום השבת''' הנו היום השביעי בשבוע, ביום זה מצווים עם ישראל במצוות עשה לשבות ממלאכה, ובמצוות לא תעשה שלא לעשות בו מלאכה. מלאכות אלו האסורות למדו חז"ל בדרך הדרש שהם המלאכות שנעשו בעת בניית המשכן נוסף עליהם מלאכות מדרבנן כ[[מוקצה]] וגזירות נוספות מחשש שיבוא לידי מלאכה דאורייתא. כמו כן ישנו מצווה לכבד את יום השבת | '''יום השבת''' הנו היום השביעי בשבוע, ביום זה מצווים עם ישראל במצוות עשה לשבות ממלאכה, ובמצוות לא תעשה שלא לעשות בו מלאכה. מלאכות אלו האסורות למדו חז"ל בדרך הדרש שהם המלאכות שנעשו בעת בניית המשכן נוסף עליהם מלאכות מדרבנן כ[[מוקצה]] וגזירות נוספות מחשש שיבוא לידי מלאכה דאורייתא. כמו כן ישנו מצווה לכבד את יום השבת ב[[בגד|בגדים]] מכובדים ולענגו במאכל ומשתה כפי היכולת. | ||
טעם המצווה הוא שבשעה שברא הקב"ה את העולם בראו בששה ימים וביום השביעי - "וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה", שלאחר ששת ימי הבריאה נח הקב"ה כביכול ממלאכתו. כמו כן נצטווינו אנו בתורה ש"וביום השביעי תשבות" וכן "לא תעשה כל מלאכה". | טעם המצווה הוא שבשעה שברא הקב"ה את העולם בראו בששה ימים וביום השביעי - "וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה", שלאחר ששת ימי הבריאה נח הקב"ה כביכול ממלאכתו. כמו כן נצטווינו אנו בתורה ש"וביום השביעי תשבות" וכן "לא תעשה כל מלאכה". |