מלאכת צובע: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  8 בנובמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " בגד " ב־" בגד "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " בגד " ב־" בגד ")
שורה 5: שורה 5:
אין צביעה באוכלין, ולכן מותר לתת כרכום באוכל למרות שהאוכל נצבע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/sh2/1/320/26&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 שו"ע אדמו"ר הזקן ש"כ]}}.
אין צביעה באוכלין, ולכן מותר לתת כרכום באוכל למרות שהאוכל נצבע{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/sh2/1/320/26&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 שו"ע אדמו"ר הזקן ש"כ]}}.


נחלקו הפוסקים אם מותר ליגוע בידים צבועות - אפילו מפירות כגון תותים - בבגדים שאינם באותם צבע של האוכל, מכיון שהדבר הוא דרך לכלוך, או שמא אסור משום איסור צובע, הכרעת אדמו"ר הזקן היא כי יש להחמיר בדבר, וכל שכן בבגד שבאותו צבע של המאכל (כגון צבע תותים על בגד אדום){{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/sh2/1/320/27&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 סימן ש"כ]}}.
נחלקו הפוסקים אם מותר ליגוע בידים צבועות - אפילו מפירות כגון תותים - בבגדים שאינם באותם צבע של האוכל, מכיון שהדבר הוא דרך לכלוך, או שמא אסור משום איסור צובע, הכרעת אדמו"ר הזקן היא כי יש להחמיר בדבר, וכל שכן בבגד שבאותו צבע של המאכל (כגון צבע תותים על [[בגד]] אדום){{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/sh2/1/320/27&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 סימן ש"כ]}}.


בקונטרס אחרון{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/ka2/302/2&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 על סימן ש"ב]}} מביא אדמו"ר הזקן את דעת ה[[מגן אברהם]] שדבר שאין דרך כלל לצובעו (כגון ממחטות) אין בהם איסור צביעה אפילו לכתחילה.
בקונטרס אחרון{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/sh/ka2/302/2&search=%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%A2%D7%94 על סימן ש"ב]}} מביא אדמו"ר הזקן את דעת ה[[מגן אברהם]] שדבר שאין דרך כלל לצובעו (כגון ממחטות) אין בהם איסור צביעה אפילו לכתחילה.
39,916

עריכות

תפריט ניווט