39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ביכורים " ב־"ביכורים ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''אבני חפץ''' הוא ביטוי המוזכר בכתוב{{הערה|[[ישעיה]] נד, יב}}: {{ציטוטון|[[ושמתי כדכד שמשותיך|וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ]], וּשְׁעָרַיִךְ | '''אבני חפץ''' הוא ביטוי המוזכר בכתוב{{הערה|[[ישעיה]] נד, יב}}: {{ציטוטון|[[ושמתי כדכד שמשותיך|וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ]], וּשְׁעָרַיִךְ לְ[[אבני אקדח|אַבְנֵי אֶקְדָּח]] וְכָל גְּבוּלֵךְ לְאַבְנֵי חֵפֶץ}}, ומרמז על הארה מיוחדת של אהבת השם שתתגלה לעתיד לבא, מכח [[ל"ב נתיבות החכמה]]. | ||
==ביאור תורת החסידות== | ==ביאור תורת החסידות== | ||
מעלתה המיוחדת של הארה הזאת מבוארת בדברי אדמו"ר הזקן'{{הערה|ליקוטי תורה פרשה ראה כו, א}}., כי הטעם שההמשכות הנמשכים מבינה נקראו שערים ושמחכמה נקראו נתיבות, הוא מכיון כי השערים משמשים כניסה ויציאה לרבים ואינם הולכים למרחוק, וכך מבחינת הבינה נמשכה ההשפעה במדות בגילוי רב, אך רק עד ספירת ההוד, אבל ה"נתיב" מורה על השפעה ההולכת למרחוק כמשל הנתיב ההולך למרחוק לשדות ומדבריות. כך ההמשכה מחכמה נמשכת בבחינת העלם והסתר וגם למרחוק, והיא התורה שהיא גדולת חכמתו יתברך ונתלבשה בדברים גשמיים פאה ו[[ביכורים]] תרומות ומעשרות וקרבנות כו'. | מעלתה המיוחדת של הארה הזאת מבוארת בדברי אדמו"ר הזקן'{{הערה|ליקוטי תורה פרשה ראה כו, א}}., כי הטעם שההמשכות הנמשכים מבינה נקראו שערים ושמחכמה נקראו נתיבות, הוא מכיון כי השערים משמשים כניסה ויציאה לרבים ואינם הולכים למרחוק, וכך מבחינת הבינה נמשכה ההשפעה במדות בגילוי רב, אך רק עד ספירת ההוד, אבל ה"נתיב" מורה על השפעה ההולכת למרחוק כמשל הנתיב ההולך למרחוק לשדות ומדבריות. כך ההמשכה מחכמה נמשכת בבחינת העלם והסתר וגם למרחוק, והיא התורה שהיא גדולת חכמתו יתברך ונתלבשה בדברים גשמיים פאה ו[[ביכורים]] תרומות ומעשרות וקרבנות כו'. |
עריכות