39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " לחם " ב־" לחם ") |
מ (החלפת טקסט – "חטאת" ב־"חטאת") |
||
שורה 34: | שורה 34: | ||
בספרם של נביאי ישראל מצויין שהכהן ראוי להורות חוקי התורה ולדבר בו תמיד -ללמדם לעם<ref>ספר מלאכי ב, ז ובפירוש מצודת דוד שם</ref>, ולהוכיח להם את מעלות התורה והכדאייות לילך בדרכיה<ref>אבן עזרא לספר הושע ד, ד</ref>. לפי [[תרגום יונתן|תרגומו של יונתן]] ל[[ספר קהלת]], איש שמסרב לקבל אולפן תורה מכהן נחשב כטיפש<ref>קהלת ד יז ובתרגום שם</ref>. [[רש"י]], בפירושו לדברי הימים מסביר שהכהנים והלוים היו מלמדים ומורים, ושרי המלך היו עומדים איתם כדי שייכנס דבריהם באזני העם -ולא ימרו את פיהם<ref>דברי הימים ב יז,ח ברש"י</ref>. | בספרם של נביאי ישראל מצויין שהכהן ראוי להורות חוקי התורה ולדבר בו תמיד -ללמדם לעם<ref>ספר מלאכי ב, ז ובפירוש מצודת דוד שם</ref>, ולהוכיח להם את מעלות התורה והכדאייות לילך בדרכיה<ref>אבן עזרא לספר הושע ד, ד</ref>. לפי [[תרגום יונתן|תרגומו של יונתן]] ל[[ספר קהלת]], איש שמסרב לקבל אולפן תורה מכהן נחשב כטיפש<ref>קהלת ד יז ובתרגום שם</ref>. [[רש"י]], בפירושו לדברי הימים מסביר שהכהנים והלוים היו מלמדים ומורים, ושרי המלך היו עומדים איתם כדי שייכנס דבריהם באזני העם -ולא ימרו את פיהם<ref>דברי הימים ב יז,ח ברש"י</ref>. | ||
[[הקדוש ברוך הוא]], בספר ירמיה, מבטיח שלא ייפסק בריתו עם בני הכהנים<ref>ספר ירמיה פרק לג</ref>, ואפילו בזמן חורבן הבית נחשב תלמודם של הכהנים -בענייני הקרבנות- כאילו מקריבים ומשיגים כפרה עבור החטא<ref>[[ילקוט שמעוני]] (דפוס "המאור") חלק ח דף תקמה (הובא מ[[מדרש ילמדנו]], ובפירוש ה[[זית רענן]] על הילקוט</ref>. בדמות המקראית, נחשב כהן מורה הוראות כברכה מן השמים. וככל הברכות שחוזרות עבור חטאת העם, גם כהן שיכולתו להורות צדק נמנע מן העם עבור החטא<ref>דברי הימים ב טו, ג</ref>. | [[הקדוש ברוך הוא]], בספר ירמיה, מבטיח שלא ייפסק בריתו עם בני הכהנים<ref>ספר ירמיה פרק לג</ref>, ואפילו בזמן חורבן הבית נחשב תלמודם של הכהנים -בענייני הקרבנות- כאילו מקריבים ומשיגים כפרה עבור החטא<ref>[[ילקוט שמעוני]] (דפוס "המאור") חלק ח דף תקמה (הובא מ[[מדרש ילמדנו]], ובפירוש ה[[זית רענן]] על הילקוט</ref>. בדמות המקראית, נחשב כהן מורה הוראות כברכה מן השמים. וככל הברכות שחוזרות עבור [[קרבן חטאת|חטאת]] העם, גם כהן שיכולתו להורות צדק נמנע מן העם עבור החטא<ref>דברי הימים ב טו, ג</ref>. | ||
ב[[ספר תהילים]] ו[[דברי הימים]] מתואר שהכהנים שימשו כמורי צדק דווקא עם לבוש נקי שנקרא '''בגדי צדק'''<ref>תלים קלב, ט ובאבן עזרא שם</ref>. ב[[ספר זכריה]], דמותו של [[יהושע בן יהוצדק]] מתואר כלבוש '''בגדים קרועים''', ובכניסתו לכהן, זכה לבגד נקי לשמש בתפקידו. אולם, לא ברור אם הכהנים זקוקים לבגדים הללו כדי להורות או אפילו אם הם איכשהו קשורים עם [[בגדי כהונה]] הרגילים. | ב[[ספר תהילים]] ו[[דברי הימים]] מתואר שהכהנים שימשו כמורי צדק דווקא עם לבוש נקי שנקרא '''בגדי צדק'''<ref>תלים קלב, ט ובאבן עזרא שם</ref>. ב[[ספר זכריה]], דמותו של [[יהושע בן יהוצדק]] מתואר כלבוש '''בגדים קרועים''', ובכניסתו לכהן, זכה לבגד נקי לשמש בתפקידו. אולם, לא ברור אם הכהנים זקוקים לבגדים הללו כדי להורות או אפילו אם הם איכשהו קשורים עם [[בגדי כהונה]] הרגילים. |
עריכות