39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "משניות " ב־"משניות ") |
מ (החלפת טקסט – " לחם " ב־" לחם ") |
||
שורה 50: | שורה 50: | ||
לפי דעתו של [[רבי יצחק]], הכהן הוא מי שעושה את ה'''ניחוח''' בקרבן -דהיינו הנחת רוח ל'''הקדוש ברוך הוא''', וכיוון שהוא נצרך לכוון להכוונות הדרושות, הכהן צריך להיות חכם ובעל שכל רחבה בחכמת התורה יותר מאיש מכלל העם. בנוסף, לדעתו של רבי יצחק אם הכהן הוא [[עם הארץ]] -עבודתו פסולה<ref>זוהר חדש לרות פב., הובא ב[[מנחם רקנטי|רקנטי]]</ref>. בצורה יותר חריפה, [[רבי שמעון בן יוחאי]] משווה כהן עם הארץ אל חיה ובהמה<ref>ילקוט שמעוני לספר במדבר ד' שיא (הוצאת "המאור") הובא מ[[ספרי]] חלק ב דף קמח</ref> השוואה שגם [[רבי ינאי]] מסכים אליה<ref>מדרש רבי תנחומה לפרשת תרומה א</ref>. | לפי דעתו של [[רבי יצחק]], הכהן הוא מי שעושה את ה'''ניחוח''' בקרבן -דהיינו הנחת רוח ל'''הקדוש ברוך הוא''', וכיוון שהוא נצרך לכוון להכוונות הדרושות, הכהן צריך להיות חכם ובעל שכל רחבה בחכמת התורה יותר מאיש מכלל העם. בנוסף, לדעתו של רבי יצחק אם הכהן הוא [[עם הארץ]] -עבודתו פסולה<ref>זוהר חדש לרות פב., הובא ב[[מנחם רקנטי|רקנטי]]</ref>. בצורה יותר חריפה, [[רבי שמעון בן יוחאי]] משווה כהן עם הארץ אל חיה ובהמה<ref>ילקוט שמעוני לספר במדבר ד' שיא (הוצאת "המאור") הובא מ[[ספרי]] חלק ב דף קמח</ref> השוואה שגם [[רבי ינאי]] מסכים אליה<ref>מדרש רבי תנחומה לפרשת תרומה א</ref>. | ||
בספר '''רזיאל המלאך''' מתואר הכהן כמלמד תורה לעם ועבור לימודו מתברכים בשפע לחם ופרנסה, אכן המסרב להשתתף בקבלת תלמודם של הכהנים נענש בהמעטת לחמו<ref>ספר רזיאל המלאך דף לו-ז</ref> | בספר '''רזיאל המלאך''' מתואר הכהן כמלמד תורה לעם ועבור לימודו מתברכים בשפע [[לחם]] ופרנסה, אכן המסרב להשתתף בקבלת תלמודם של הכהנים נענש בהמעטת לחמו<ref>ספר רזיאל המלאך דף לו-ז</ref> | ||
==בחסידות חב"ד== | ==בחסידות חב"ד== |
עריכות