12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "צומח " ב־"צומח ") |
מ (החלפת טקסט – "אין סוף ברוך הוא" ב־"אין סוף ברוך הוא") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי חכמתו ובינתו של [[הקב"ה]] אינם בגדר של [[חכמה]] ו[[בינה]] של האדם. שכל [[חכמה]] של האדם באה בגדר השגה, וחכמתו של [[הקב"ה]] אינה בגדר השגה עד שנאמר עליה כי "לא בחכמה ידיעא". | ב[[פתח אליהו]] נאמר כי "אנת הוא חכים ולא בחכמה ידיעא, אנת הוא מבין ולא בבינה ידיעא". ומבואר כי חכמתו ובינתו של [[הקב"ה]] אינם בגדר של [[חכמה]] ו[[בינה]] של האדם. שכל [[חכמה]] של האדם באה בגדר השגה, וחכמתו של [[הקב"ה]] אינה בגדר השגה עד שנאמר עליה כי "לא בחכמה ידיעא". | ||
מבואר כי דרגת "חכים ולא בחכמה ידיעא" הוא [[חכמה עילאה]] שהיא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. שעל דרגה זו נאמר לשון [[הרמב"ם]] כי "הוא המדע הוא היודע והוא הידוע". שחכמי ה[[קבלה]] הודו לרמב"ם בסוד התלבשות [[אור אין סוף]] ב[[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] של [[עולם האצילות]]. אך למעלה מהאצילות על זה נאמר "כולם בחכמה עשית", שאפילו [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית, | מבואר כי דרגת "חכים ולא בחכמה ידיעא" הוא [[חכמה עילאה]] שהיא ספירת ה[[חכמה]] של [[עולם האצילות]]. שעל דרגה זו נאמר לשון [[הרמב"ם]] כי "הוא המדע הוא היודע והוא הידוע". שחכמי ה[[קבלה]] הודו לרמב"ם בסוד התלבשות [[אור אין סוף]] ב[[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] של [[עולם האצילות]]. אך למעלה מהאצילות על זה נאמר "כולם בחכמה עשית", שאפילו [[חכמה עילאה]] נחשבת כעשיה גשמית, ש[[אין סוף ברוך הוא]] מרומם ומנושא רוממות אין קץ למעלה ממהות ובחינת [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] | ||
==השתלשלותו== | ==השתלשלותו== |