39,916
עריכות
(←פרעה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''עורף''' הוא החלק האחורי הקשה שתחת ראש האדם המכוון כנגד ה[[צוואר]] ומהוה כמשל לענינים רבים בקבלה, שעיקרם הוא בחינת אחוריים. | |||
'''עורף''' הוא החלק האחורי | |||
==העורף כמשל לאחוריים== | ==העורף כמשל לאחוריים== | ||
שורה 16: | שורה 15: | ||
ומאת ה' ומידו היתה זאת כדי לאתהפכא חשוכא לנהורא שיתפלל בכח האכילה וכו', וכיוצא בזה רק שצריך שלא יומשך בבחי' פנימיות אלא בבחי' עורף והמשכה זו נעשית על ידי בחינת יהודה שהיא הודאה וביטול בבחי' [[סובב כל עלמין]] השוה ומשוה כו' גם חשך לא יחשיך וכחשיכה כאורה גשמיות ורוחניות שוין, שהרי כולם בחכמה עשית שהחכמה היא עשיה גשמיות וא"כ גם האכילה ושארי ענינים הגשמיים הם לפניו ית' כמו רוחניות של חכמה מאחר שגם החכמה היא גשמיות לגבי האור א"ס{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/12/45d&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A3 תורה אור פרשת ויחי מה, ד]}}. | ומאת ה' ומידו היתה זאת כדי לאתהפכא חשוכא לנהורא שיתפלל בכח האכילה וכו', וכיוצא בזה רק שצריך שלא יומשך בבחי' פנימיות אלא בבחי' עורף והמשכה זו נעשית על ידי בחינת יהודה שהיא הודאה וביטול בבחי' [[סובב כל עלמין]] השוה ומשוה כו' גם חשך לא יחשיך וכחשיכה כאורה גשמיות ורוחניות שוין, שהרי כולם בחכמה עשית שהחכמה היא עשיה גשמיות וא"כ גם האכילה ושארי ענינים הגשמיים הם לפניו ית' כמו רוחניות של חכמה מאחר שגם החכמה היא גשמיות לגבי האור א"ס{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/toraor/12/45d&search=%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A3 תורה אור פרשת ויחי מה, ד]}}. | ||
==קשר של תפילין== | |||
הארת הקשר של תפילין, הרומז לבחינתה של השכינה שהיא [[בינה]], היא במקום העורף, ושם מקום התגלות לאה שהיא בחינת [[עור]]. | |||
כמו כן הארת הקשר של תפילין מורה על הארת ה[[תרין כתפין]] של [[אריך אנפין]] המגיע עד העורף של [[זעיר אנפין]] ו[[הכאה|מכה שם]] ועל ידי זה מאיר בזעיר אנפין בחינת האור המקיף הנרמז בתפילין של ראש. | |||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} | ||
[[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]] | [[קטגוריה:מבשרי אחזה אלוק]] |
עריכות