אחרון של פסח: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  23 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – "ע"פ" ב־"על פי"
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "ע"פ" ב־"על פי")
שורה 25: שורה 25:
וטעם הדבר - כי, במשיח נאמר ש"יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים ספי"א. וראה גם שיחת אחרון של פסח [[תשט"ז]] סי"ט ([[תורת מנחם]] חלק ט"ז ע' 239). [[תשי"ז]] סנ"ב ([[תורת מנחם]] חי"ט ע' 324). תשח"י סל"ד ([[תורת מנחם]] חכ"ב ריש ע' 269).}}, והיינו, שגם מי שבגלוי אינו רוצה, יכוף אותו משיח. וכשם שהדברים אמורים בענין ביאת המשיח בגשמיות, כן הוא גם בענין הארת המשיח באחרון של פסח, שפועלת בכל אחד מישראל - גם מי שצריך לכוף אותו - לחזק בדק התורה ומצוותי'.
וטעם הדבר - כי, במשיח נאמר ש"יכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה"{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים ספי"א. וראה גם שיחת אחרון של פסח [[תשט"ז]] סי"ט ([[תורת מנחם]] חלק ט"ז ע' 239). [[תשי"ז]] סנ"ב ([[תורת מנחם]] חי"ט ע' 324). תשח"י סל"ד ([[תורת מנחם]] חכ"ב ריש ע' 269).}}, והיינו, שגם מי שבגלוי אינו רוצה, יכוף אותו משיח. וכשם שהדברים אמורים בענין ביאת המשיח בגשמיות, כן הוא גם בענין הארת המשיח באחרון של פסח, שפועלת בכל אחד מישראל - גם מי שצריך לכוף אותו - לחזק בדק התורה ומצוותי'.


וע"פ המבואר ב[[אגרת הקודש]]{{הערה|סי"ד.}} לענין ראש השנה, שבכל שנה ושנה נמשך אור חדש כו', וכן הוא לענין כל המועדים - הרי מובן, שגם בגילוי הארת המשיח באחרון של פסח, ניתוסף בכל שנה גילוי נעלה יותר בהארת המשיח.
ועל פי המבואר ב[[אגרת הקודש]]{{הערה|סי"ד.}} לענין ראש השנה, שבכל שנה ושנה נמשך אור חדש כו', וכן הוא לענין כל המועדים - הרי מובן, שגם בגילוי הארת המשיח באחרון של פסח, ניתוסף בכל שנה גילוי נעלה יותר בהארת המשיח.


וכאמור, ענין זה היה גם בדורות שלפנ"ז, אלא הבעש"ט גילה את הדבר. והרי משמעות הדברים שנשיא ישראל "מגלה" דבר, היא, שממשיך ומגלה זאת בכל ה[[נשמה|נשמות]] הפרטיות שנמשכות ממנו, שיאיר בהם האור בפנימיות.
וכאמור, ענין זה היה גם בדורות שלפנ"ז, אלא הבעש"ט גילה את הדבר. והרי משמעות הדברים שנשיא ישראל "מגלה" דבר, היא, שממשיך ומגלה זאת בכל ה[[נשמה|נשמות]] הפרטיות שנמשכות ממנו, שיאיר בהם האור בפנימיות.

תפריט ניווט