אבני חפץ: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 5 בתים ,  22 בספטמבר 2016
מ
החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך "
מ (החלפת טקסט – "ע"י" ב־"על ידי")
מ (החלפת טקסט – " ית' " ב־" יתברך ")
שורה 1: שורה 1:
'''אבני חפץ''' הוא ביטוי המוזכר בכתוב{{הערה|[[ישעיה]] נד, יב}}: {{ציטוטון|[[ושמתי כדכד שמשותיך|וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ]], וּשְׁעָרַיִךְ לְאַבְנֵי אֶקְדָּח וְכָל גְּבוּלֵךְ לְאַבְנֵי חֵפֶץ}}, ומרמז על הארה מיוחדת של אהבת השם שתתגלה לעתיד לבא, מכח [[ל"ב נתיבות החכמה]].
'''אבני חפץ''' הוא ביטוי המוזכר בכתוב{{הערה|[[ישעיה]] נד, יב}}: {{ציטוטון|[[ושמתי כדכד שמשותיך|וְשַׂמְתִּי כַּדְכֹד שִׁמְשֹׁתַיִךְ]], וּשְׁעָרַיִךְ לְאַבְנֵי אֶקְדָּח וְכָל גְּבוּלֵךְ לְאַבְנֵי חֵפֶץ}}, ומרמז על הארה מיוחדת של אהבת השם שתתגלה לעתיד לבא, מכח [[ל"ב נתיבות החכמה]].
==ביאור תורת החסידות==
==ביאור תורת החסידות==
מעלתה המיוחדת של הארה הזאת מבוארת בדברי אדמו"ר הזקן'{{הערה|ליקוטי תורה פרשה ראה כו, א}}., כי הטעם שההמשכות הנמשכים מבינה נקראו שערים ושמחכמה נקראו נתיבות, הוא מכיון כי השערים משמשים כניסה ויציאה לרבים ואינם הולכים למרחוק, וכך מבחינת הבינה נמשכה ההשפעה במדות בגילוי רב, אך רק עד ספירת ההוד, אבל ה"נתיב" מורה על השפעה ההולכת למרחוק כמשל הנתיב ההולך למרחוק לשדות ומדבריות. כך ההמשכה מחכמה נמשכת בבחינת העלם והסתר וגם למרחוק, והיא התורה שהיא גדולת חכמתו ית' ונתלבשה בדברים גשמיים פאה וביכורים תרומות ומעשרות וקרבנות כו'.
מעלתה המיוחדת של הארה הזאת מבוארת בדברי אדמו"ר הזקן'{{הערה|ליקוטי תורה פרשה ראה כו, א}}., כי הטעם שההמשכות הנמשכים מבינה נקראו שערים ושמחכמה נקראו נתיבות, הוא מכיון כי השערים משמשים כניסה ויציאה לרבים ואינם הולכים למרחוק, וכך מבחינת הבינה נמשכה ההשפעה במדות בגילוי רב, אך רק עד ספירת ההוד, אבל ה"נתיב" מורה על השפעה ההולכת למרחוק כמשל הנתיב ההולך למרחוק לשדות ומדבריות. כך ההמשכה מחכמה נמשכת בבחינת העלם והסתר וגם למרחוק, והיא התורה שהיא גדולת חכמתו יתברך ונתלבשה בדברים גשמיים פאה וביכורים תרומות ומעשרות וקרבנות כו'.


כעת בזמן הגלות, הארה זו היא בהסתר בלבד. אך על ההארה שתתגלה לעתיד לבא נאמר "וכל גבולך יהיה לאבני חפץ" שעל ידי הנתיבות דחכמה הנמשכים במדות גם לב האבן תהיה חפיצה ושוקקה לדבקה בו יתברך, והיא האהבה פנימיות שלמעלה במדרגה מ[[אהבה]] ברשפי אש הנקראת [[אבני אקדח]] הנולדת מ[[חמישים שערי בינה]] שהיא אהבה חיצונית הנגליץ לעין כל, אבל החפיצה היא אהבה פנימית.  
כעת בזמן הגלות, הארה זו היא בהסתר בלבד. אך על ההארה שתתגלה לעתיד לבא נאמר "וכל גבולך יהיה לאבני חפץ" שעל ידי הנתיבות דחכמה הנמשכים במדות גם לב האבן תהיה חפיצה ושוקקה לדבקה בו יתברך, והיא האהבה פנימיות שלמעלה במדרגה מ[[אהבה]] ברשפי אש הנקראת [[אבני אקדח]] הנולדת מ[[חמישים שערי בינה]] שהיא אהבה חיצונית הנגליץ לעין כל, אבל החפיצה היא אהבה פנימית.  
39,916

עריכות

תפריט ניווט