39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "זריעה" ב־"זריעה") |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ה'''לולב''' הינו ה'כפות תמרים', אחד מארבעת המינים. | ה'''לולב''' הינו ה'כפות תמרים', אחד מארבעת המינים. | ||
== ענינו עם טעם ובלי | == ענינו עם טעם ובלי ריח == | ||
ענינו, ש"יש בו טעם ואין בו ריח", מורה על אלה "שיש בהם תורה ואין בהם מעשים טובים": | ענינו, ש"יש בו טעם ואין בו ריח", מורה על אלה "שיש בהם תורה ואין בהם מעשים טובים": | ||
שורה 7: | שורה 7: | ||
"ריח" מורה על מצוות שקיומם אינו מצד הטעם, אלא מפני היותם רצונו יתברך, ואילו "טעם" מורה על תורה, לפי שלימוד התורה צריך להיות בהבנה והשגה דוקא, ועד כדי כך ש"בתורה שבע"פ אם אינו מבין הפירוש אינו נחשב לימוד כלל"{{הערה|1=הל' ת"ת ל[[אדמו"ר הזקן]] ספ"ב. וש"נ.}}. | "ריח" מורה על מצוות שקיומם אינו מצד הטעם, אלא מפני היותם רצונו יתברך, ואילו "טעם" מורה על תורה, לפי שלימוד התורה צריך להיות בהבנה והשגה דוקא, ועד כדי כך ש"בתורה שבע"פ אם אינו מבין הפירוש אינו נחשב לימוד כלל"{{הערה|1=הל' ת"ת ל[[אדמו"ר הזקן]] ספ"ב. וש"נ.}}. | ||
ולכן, "לולב" שיש בו טעם ואין בו ריח, רומז על תלמידי חכמים, ולכל לראש תלמידי הישיבות, שנמצאים במשך כל היום בד' אמות של תפלה ותורה, ותורתם אומנתם, ואין להם עסק עם [[גשמיות]] העולם, חרישה | ולכן, "לולב" שיש בו טעם ואין בו ריח, רומז על תלמידי חכמים, ולכל לראש תלמידי הישיבות, שנמצאים במשך כל היום בד' אמות של תפלה ותורה, ותורתם אומנתם, ואין להם עסק עם [[גשמיות]] העולם, חרישה וזריעה כו', ובמילא, אין להם אפשרות לקיים המצוות התלויות בארץ, וכיו"ב. | ||
== הברכה על נטילת לולב בדווקא == | == הברכה על נטילת לולב בדווקא == |
עריכות