39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "כמ"ש" ב־"כמו שכתב") |
מ (החלפת טקסט – "עוה"ז " ב־"עולם הזה ") |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==הגמרא== | ==הגמרא== | ||
ב[[אמרי בינה]] (שער קריאת שמע ע' נב) מבואר כי התלמוד נקראת לחם כמאמר רז"ל "דגנך זה תלמוד כו'", והוא עיקר המזון ל[[נשמות]] שנקראו [[אדם (בני ישראל)|אדם]], וכמו שכתוב לכו לחמו בלחמי, וכמו שכתוב ותורתך בתוך מעי, (וכמו שמכריזין בגן עדן "אשרי מי שבא לאן ותלמודו שלמד | ב[[אמרי בינה]] (שער קריאת שמע ע' נב) מבואר כי התלמוד נקראת לחם כמאמר רז"ל "דגנך זה תלמוד כו'", והוא עיקר המזון ל[[נשמות]] שנקראו [[אדם (בני ישראל)|אדם]], וכמו שכתוב לכו לחמו בלחמי, וכמו שכתוב ותורתך בתוך מעי, (וכמו שמכריזין בגן עדן "אשרי מי שבא לאן ותלמודו שלמד ב[[עולם הזה]] בידו", כי הוא מזון לנשמות בג"ע), זאת לעומת "[[יין|תירושך]] ו[[שמן|יצהרך]] שהם [[פנימיות התורה]] שנקראים יין ושמן כידוע. | ||
כמו שהדגן הגשמי ממש מזון ל[[נפש הטבעית]], על דרך שאמרו "אין התינוק יודע לקרות אבא ואמא עד שיטעום טעם דגן דוקא", הרי אור הדעת להכיר אביו ואמו תלוי בטעם שיטעום לחם, וקודם שיטעום טעם לחם דגן אין בו הדעת להכיר לקרות אבא ואמא, כך בנשמה האלקית אין בה בחינת [[הדעת]] להכיר ל[[הקב"ה|אביו שבשמים]] עד שיטעום דגן שהוא ה[[תלמוד]] דוקא. | כמו שהדגן הגשמי ממש מזון ל[[נפש הטבעית]], על דרך שאמרו "אין התינוק יודע לקרות אבא ואמא עד שיטעום טעם דגן דוקא", הרי אור הדעת להכיר אביו ואמו תלוי בטעם שיטעום לחם, וקודם שיטעום טעם לחם דגן אין בו הדעת להכיר לקרות אבא ואמא, כך בנשמה האלקית אין בה בחינת [[הדעת]] להכיר ל[[הקב"ה|אביו שבשמים]] עד שיטעום דגן שהוא ה[[תלמוד]] דוקא. |
עריכות