דוד יצחק אייזיק רבינוביץ': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "אח"כ" ב־"אחר כך"
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – "אח"כ" ב־"אחר כך")
שורה 11: שורה 11:
וישראל יעו"ש. ונראה לי בעז"ה לרמז בכאן  
וישראל יעו"ש. ונראה לי בעז"ה לרמז בכאן  
על פי מה שחלמתי בליל [[ראש השנה]] שנת [[תש"א]] שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף ב[[טלית]] ומעוטר ב[[תפילין דר"ת]], ושאל ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב  
על פי מה שחלמתי בליל [[ראש השנה]] שנת [[תש"א]] שבא אלי הרב וכו' מעוטף בטלית ומעוטר בתפילין דרבינו תם, וכו' וגם אני הייתי מעוטף ב[[טלית]] ומעוטר ב[[תפילין דר"ת]], ושאל ממני לומר איזה דברי תורה, ואמרתי כתיב "אני לדודי ודודי לי", בפסוק זה נרמז מה שכתוב  
בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות, א' הוא כשיש לאדם [[אתערותא דלתתא]], ואח"כ בא לו [[אתערותא דלעילא]], ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר כלל, אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אח"כ באתערותא דלתתא.  
בתורה קדש לי כל בכור, ובזוה"ק כתב ע"ז הפסוק קדש לי כל בכור סודות גדולות ברמזי תפילין, והארכתי בזה ואמרתי החילוק שבין תפילין דרש"י לתפילין דרבינו תם, דידוע דיש ב' בחינות התעוררות, א' הוא כשיש לאדם [[אתערותא דלתתא]], ואחר כך בא לו [[אתערותא דלעילא]], ויש מי שאינו במדריגה זו, אלא אינו מתעורר כלל, אלא כשמעוררין אותו באתערותא דלעילא ואינו מתעורר אחר כך באתערותא דלתתא.  


וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואח"כ
וזהו ענין תפילין דרש"י רומזים על אתערותא דלתתא מקודם, ואחר כך
אתערותא דלעילא, ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואח"כ
אתערותא דלעילא, ו[[תפילין דרבינו תם]] רומזים על אתערותא דלעילא קודם, ואחר כך
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואח"כ בא דודי  
אתערותא דלתתא, וזהו ענין פ' אני לדודי זה הקב"ה, פי' אני מעורר עצמי מקודם באתערותא דלתתא, ואחר כך בא דודי  
באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואח"כ אני בא באתערותא דלתתא שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".
באתערותא דלעילא, וזהו רומז לתפילין פירש"י ודודי לי היינו שדודי מעורר מקודם, ואחר כך אני בא באתערותא דלתתא שתיבת דודי קודם לתיבת לי, וזהו רומז על תפילין דר"ת, וזהו שרומז בזוה"ק על ד' תיבות קדש לי כל בכור שרומזים על ד' בתי דתפילין, והסודות הרמוזים בהם, וזה בעצם נוכל לרמז בפ' אנ"י לדוד"י ודוד"י ל"י, ס"ת ד' יודין, ומרומזים על ד' בתי דתפילין דהפרשיות הקדושים מונחים בהם והארכתי עוד בזה, עד כאן דברי החלום".


נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי [[שלמה מזוויהל]]. ממשיך דרכו הוא נכדו רבי [[אברהם משה רבינוביץ]].
נסתלק בניו יורק ונטמן בבית החיים הר הזיתים סמוך לציונו של קרובו רבי [[שלמה מזוויהל]]. ממשיך דרכו הוא נכדו רבי [[אברהם משה רבינוביץ]].
{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
[[קטגוריה:ידידי חב"ד]]
[[קטגוריה:ידידי חב"ד]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט