39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
מ (החלפת טקסט – "בחי'" ב־"בחינת") |
||
שורה 7: | שורה 7: | ||
למרות שאהבה זו היא מסותרת ואינה נגלית לעין הרואה יש בה מעלה עצומה שהיא אהבה פנימית ביותר "מקרבו", ועמוקה כל כך עד אשר יכולה נפשו להסתלק מחמתה לגמרי כאשר לא תשיג די מבוקשה. וכעין המעשה באדם אחד שהעלה בלבו טינא כאשר עלתה בלבו תאוה עד שעל פי השערת הרופאים עלול היה למות מתאוה זו, וענין זה נקרא חפץ, שענינו חשק מופלג בפנימיות "עד אשר נדבקה נפשו ממש באותו דבר שחושק" כמו שנאמר בשכם בן חמור - "כי '''חפץ''' בבת יעקב". | למרות שאהבה זו היא מסותרת ואינה נגלית לעין הרואה יש בה מעלה עצומה שהיא אהבה פנימית ביותר "מקרבו", ועמוקה כל כך עד אשר יכולה נפשו להסתלק מחמתה לגמרי כאשר לא תשיג די מבוקשה. וכעין המעשה באדם אחד שהעלה בלבו טינא כאשר עלתה בלבו תאוה עד שעל פי השערת הרופאים עלול היה למות מתאוה זו, וענין זה נקרא חפץ, שענינו חשק מופלג בפנימיות "עד אשר נדבקה נפשו ממש באותו דבר שחושק" כמו שנאמר בשכם בן חמור - "כי '''חפץ''' בבת יעקב". | ||
בחינת אהבה בחפיצה וחשיקה זו נמשכת | בחינת אהבה בחפיצה וחשיקה זו נמשכת מבחינת נתיבות החכמה דוקא, שהוא בבחינת העלם, וממנה נולדת האהבה בעומק ותעלומת הלב; לעומת הארת הבינה שהיא ההשגה בגילוי, שממנה נולדת האהבה ברשפי אש מתגבורת [[יסוד האש]] האלקי שב[[נפש האלוקית]], ונקראת אבני אקדח כנ"ל. | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} | ||
[[קטגוריה:אהבת השם]][[קטגוריה:לעתיד לבוא]] | [[קטגוריה:אהבת השם]][[קטגוריה:לעתיד לבוא]] |
עריכות