12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "עברית " ב־"עברית ") |
מ (החלפת טקסט – " יהי' " ב־" יהיה ") |
||
שורה 15: | שורה 15: | ||
===הפרכת טענות המצדדים=== | ===הפרכת טענות המצדדים=== | ||
הוסיף הרבי ואמר, כי ישנם הטוענים כי זהו ענין של הכרח, שמוכרחים להחזיקה בבית לצורך ידיעת החדשות והדומה, אולם אינם חושבים מה היה מצב העולם לפני עשר שנים (זמן אמירת שיחה זו היתה ב[[תשי"ד]]), לפני שהופיעה ה"טלוויזיא"? וכי אז לא התנהל העולם עם כל הענינים?! אפילו אם יחשוב אדם שהוא יסתכל רק בתכניות ה"דתיות" של ה"טלוויזיא", שבהן מותר להסתכל? אך כיצד יכולים ההורים לערוב לילדיהם שלא יסתכלו בתכניות אחרות, שבהן אסור להסתכל, בטענה, שמכיוון שההורים מסתכלים ב"טלוויזיא", יכולים גם הם להסתכל במה שברצונם! ובפרט כאן ב[[ארה"ב|אמריקא]], שהילדים אינם שומעים כל כך בקול הוריהם... ומי יכול לערוב עבור ההורים עצמם, שהם עצמם לא ייכשלו; היום מסתכלים הם בתכנית המותרת, ומחר יחטפו מבט קצר על תכנית אחרת, ולאט לאט | הוסיף הרבי ואמר, כי ישנם הטוענים כי זהו ענין של הכרח, שמוכרחים להחזיקה בבית לצורך ידיעת החדשות והדומה, אולם אינם חושבים מה היה מצב העולם לפני עשר שנים (זמן אמירת שיחה זו היתה ב[[תשי"ד]]), לפני שהופיעה ה"טלוויזיא"? וכי אז לא התנהל העולם עם כל הענינים?! אפילו אם יחשוב אדם שהוא יסתכל רק בתכניות ה"דתיות" של ה"טלוויזיא", שבהן מותר להסתכל? אך כיצד יכולים ההורים לערוב לילדיהם שלא יסתכלו בתכניות אחרות, שבהן אסור להסתכל, בטענה, שמכיוון שההורים מסתכלים ב"טלוויזיא", יכולים גם הם להסתכל במה שברצונם! ובפרט כאן ב[[ארה"ב|אמריקא]], שהילדים אינם שומעים כל כך בקול הוריהם... ומי יכול לערוב עבור ההורים עצמם, שהם עצמם לא ייכשלו; היום מסתכלים הם בתכנית המותרת, ומחר יחטפו מבט קצר על תכנית אחרת, ולאט לאט יהיה "הותרה לו" לגמרי. | ||
בעיה נוספת תצא מזה בנוגע לאנשים אחרים - שיידעו שלפלוני בן פלוני יש "טלוויזיא", עם היותו עטור [[זקן]] מלא, והרי הלה לא יידע אם שם מסתכלים רק בתכניות שבהם מותר להסתכל, והוא יסתכל בכל התכניות, אפילו אלו שאסור להסתכל בהם, על סמך ה"היתר" של הראשון. | בעיה נוספת תצא מזה בנוגע לאנשים אחרים - שיידעו שלפלוני בן פלוני יש "טלוויזיא", עם היותו עטור [[זקן]] מלא, והרי הלה לא יידע אם שם מסתכלים רק בתכניות שבהם מותר להסתכל, והוא יסתכל בכל התכניות, אפילו אלו שאסור להסתכל בהם, על סמך ה"היתר" של הראשון. |