אחדות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 13 בתים ,  17 במאי 2009
שורה 59: שורה 59:
המצוה היא [[אהבת ישראל]] ("ואהבת לרעך כמוך"), שבזה יש עדיין שני אישים נפרדים, אוהב ואהוב (אלא שהאהבה היא "כמוך"); הסיבה שאפשר להיות אהבה "לרעך כמוך" היא מצד הענין ד"אחדות ישראל", שפירושה, שכל ישראל הם מציאות אחת, כאיש אחד ממש.
המצוה היא [[אהבת ישראל]] ("ואהבת לרעך כמוך"), שבזה יש עדיין שני אישים נפרדים, אוהב ואהוב (אלא שהאהבה היא "כמוך"); הסיבה שאפשר להיות אהבה "לרעך כמוך" היא מצד הענין ד"אחדות ישראל", שפירושה, שכל ישראל הם מציאות אחת, כאיש אחד ממש.
   
   
בירושלמי (נדרים פ"ט ה"ד)  מבואר ש"כל ישראל גוף אחד הן"  (ל' הקה"ע שם), כמובא שם משל לזה מב' ידים של גוף אחד, דאע"פ שאהבת אחים אינה כאהבה לאיש זר, אלא היא אהבה עצמית, בלשון הכתוב "עצמי ובשרי אתה" — מ"מ הרי הם אישים נפרדים ומחולקים; משא"כ זה שכל ישראל גוף אחד הן, מפני שכל ישראל הם "קומה אחת שלימה" (לקו"ת ר"פ נצבים) , אין בהם (גם כפי שהם במקומם) גם ההתחלקות של אחים, אלא הם מציאות אחת, "גוף אחד".
בירושלמי (נדרים פ"ט ה"ד)  מבואר ש"כל ישראל גוף אחד הן"  (לשון קרבן העדה שם), כמובא שם משל לזה מב' ידים של גוף אחד, דאע"פ שאהבת אחים אינה כאהבה לאיש זר, אלא היא אהבה עצמית, בלשון הכתוב "עצמי ובשרי אתה" — מ"מ הרי הם אישים נפרדים ומחולקים; משא"כ זה שכל ישראל גוף אחד הן, מפני שכל ישראל הם "קומה אחת שלימה" (לקו"ת ר"פ נצבים) , אין בהם (גם כפי שהם במקומם) גם ההתחלקות של אחים, אלא הם מציאות אחת, "גוף אחד".
   
   
([http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/31/4/1 ליקוטי שיחות חלק לא, שיחה א' לפ' בשלח])
([http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/lkus/31/4/1 ליקוטי שיחות חלק לא, שיחה א' לפ' בשלח])
משתמש אלמוני