תכלית ירידת הנשמה לעולם הזה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה "
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
מ (החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה ")
שורה 2: שורה 2:


==ביאור==
==ביאור==
הירידה של ה[[נשמה|נשמות]] להתלבש בגוף ו[[נפש בהמית]] היא ירידה גדולה להם ממעלתן ומדרגתן שהיו קודם לכן. שקודם לירידת ה[[נשמה|נשמות]] היו קשורות במקורם ונהנים מזיו השכינה ב[[גן עדן העליון]] ו[[גן עדן התחתון]]. ועל ידי ירידתה של הנשמה לעולם הזה מתלבשת בגוף ו[[נפש בהמית]] המעלימים ומסתירים ומלבישים אותה ב[[לבושים צואים]].
הירידה של ה[[נשמה|נשמות]] להתלבש בגוף ו[[נפש בהמית]] היא ירידה גדולה להם ממעלתן ומדרגתן שהיו קודם לכן. שקודם לירידת ה[[נשמה|נשמות]] היו קשורות במקורם ונהנים מזיו ה[[שכינה]] ב[[גן עדן העליון]] ו[[גן עדן התחתון]]. ועל ידי ירידתה של הנשמה לעולם הזה מתלבשת בגוף ו[[נפש בהמית]] המעלימים ומסתירים ומלבישים אותה ב[[לבושים צואים]].


ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו השכינה הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]].
ומבואר שתכלית הירידה לעולם הזה היא המשכת אלוקות בבחינת [[סובב כל עלמין]]. שבעמידתה של הנשמה קודם ירידתה כשנהנית מזיו ה[[שכינה]] הוא המשכת [[ממלא כל עלמין]], ודווקא על ידי [[מצוות]] מעשיות בעולם הזה ממשיכה גילוי אור ה[[סובב כל עלמין]].


עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "[[צדיק]]" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "[[בעל תשובה]]". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו חזקה בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם{{הערה|[[מאמר]] [[ד"ה]] "ומעיין מבית ה'" [[תש"ו]]. מאמר ד"ה "מים רבים". מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" [[תשל"ח]].}}.
עוד מבואר שהנשמה בהיותה למעלה היא במדריגת "[[צדיק]]" ועל ידי שיורדת לעולם הוא עולה לדרגת "[[בעל תשובה]]". סיבת העילוי היא המניעות שיש בעולם הזה לקיים תורה ומצוות שגורמות לנשמה לעורר בעצמה כוחות נעלים שלא היו בגילוי. דוגמה לדבר מנהר שבזרימתו הרגילה הוא אינו סוחף עמו את החול שבקרקעיתו ואילו כאשר חוסמים את דרכו והוא נפרץ זרימתו חזקה בהרבה עד כדי שהיא לוקחת עמה את האבנים שחסמו את הזרם{{הערה|[[מאמר]] [[ד"ה]] "ומעיין מבית ה'" [[תש"ו]]. מאמר ד"ה "מים רבים". מאמר ד"ה "ושבתי בשלום" [[תשל"ח]].}}.
14,699

עריכות

תפריט ניווט