14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "נשמה " ב־"נשמה ") |
מ (החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה ") |
||
שורה 42: | שורה 42: | ||
שני ענינים אלו בעבודת האבות -הגבלת מטרת העבודה לרוחניות בלבד, והגבלת ההמשכה האלקית להארה בלבד- נובעים משתי סיבות: | שני ענינים אלו בעבודת האבות -הגבלת מטרת העבודה לרוחניות בלבד, והגבלת ההמשכה האלקית להארה בלבד- נובעים משתי סיבות: | ||
1) בזמן האבות היה העולם חשוך עדיין, בגלל הסתלקות | 1) בזמן האבות היה העולם חשוך עדיין, בגלל הסתלקות ה[[שכינה]] שנגרמה על ידי החטאים -החל מ[[חטא עץ הדעת]], ואחריו שאר החטאים- ולא היה העולם מסוגל להיתקן בפנימיותו עדיין. | ||
ואם-כי "משבא אברהם התחיל להאיר", אבל ראשית, היתה זו התחלה בלבד, ושנית, היתה זו המשכה בחיצוניות בלבד - בחינת [[מקיף]]. | ואם-כי "משבא אברהם התחיל להאיר", אבל ראשית, היתה זו התחלה בלבד, ושנית, היתה זו המשכה בחיצוניות בלבד - בחינת [[מקיף]]. | ||
שורה 73: | שורה 73: | ||
אופן עבודת ה' במידות אלו - אהבה יראה ורחמים - אפשרי בכל אחד ואחת מישראל, בירושתם מהאבות. | אופן עבודת ה' במידות אלו - אהבה יראה ורחמים - אפשרי בכל אחד ואחת מישראל, בירושתם מהאבות. | ||
3. האבות התחילו להמשיך | 3. האבות התחילו להמשיך ה[[שכינה]] מלמעלה למטה לאחר שנסתלקה ה[[שכינה]] מהארץ לרקיע. ובזה פתחו ב"[[אלפים תורה]]". (עפ"י מאמר רבותינו זכרונם לברכה בדבר ששת אלפי שנות קיום העולם; אלפיים תוהו, אלפיים תורה ואלפיים [[ימות המשיח]]). | ||
סילוק | סילוק ה[[שכינה]] נגרם עקב חטא עץ הדעת והחטאים שאחריו, עד שהיה העולם משמש באפילה. | ||
אך משבא אברהם התחיל להמשיך (למשוך) את | אך משבא אברהם התחיל להמשיך (למשוך) את ה[[שכינה]] לעולם ולהאיר, וכן יצחק ויעקב וכו', שהמשיכו להחזיר את ה[[שכינה]] לעולם. | ||
כח זה - להמשיך את | כח זה - להמשיך את ה[[שכינה]] למטה, הורישו האבות לבאים אחריהם, כי מעשי אבות סימן לבנים, שמכחם התאפשר ל[[משה רבינו]], לגלות אלקות בתחתונים על ידי מתן תורה. | ||
4. ירושת [[ארץ ישראל]], הורישו לנו האבות לאחר שקבלוה מאת ה' לנחלת עולם. | 4. ירושת [[ארץ ישראל]], הורישו לנו האבות לאחר שקבלוה מאת ה' לנחלת עולם. |
עריכות