19,321
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
ה'''גרפולוגיה''' הינה שיטה לאבחון וניתוח אישיותו ותכונותיו של האדם על פי כתב ידו וסימני שונים בכתיבה והציור שלו. באמצעות שילוב של סימנים שונים, הגרפולוגים משערים עובדות שונות אודות הכותב. | |||
באמצעות שילוב של סימנים שונים, הגרפולוגים | |||
בכדי להגיע לאפשרות ניתוח מקסימלית, מתבקשים המאובחנים לכתוב קטע טקסט מוכר על דף חלק ועל משטח יציב, על מנת להסיר השפעות חיצוניות על צורת הכתיבה, ולהגיע לרמת האבחנה המדוייקת ביותר. | בכדי להגיע לאפשרות ניתוח מקסימלית, מתבקשים המאובחנים לכתוב קטע טקסט מוכר על דף חלק ועל משטח יציב, על מנת להסיר השפעות חיצוניות על צורת הכתיבה, ולהגיע לרמת האבחנה המדוייקת ביותר. | ||
שורה 37: | שורה 35: | ||
==היחס לגרפולוגיה בתורת חב"ד== | ==היחס לגרפולוגיה בתורת חב"ד== | ||
למרות שהיו חוקרים שהסתפקו באמינותה של תורת הגרפולוגיה, [[אדמו"ר הריי"צ]] מתייחס | למרות שהיו חוקרים שהסתפקו באמינותה של תורת הגרפולוגיה, [[אדמו"ר הריי"צ]] מתייחס לאפשרות לנתח ולהבין את האדם על פי כתב ידו באופן חיובי, וכך נאמר ב[[מאמר]] משנת [[תרצ"ד]]: | ||
{{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מן הכתב אפשר להכיר במהותו של הכותב לא רק בטבעי מידותיו, אם הוא בעל התפעלות או מיושב אלא גם במעלת שכלו ומהלך נפשו.. בגוף ועצם התמונה של האות יש צורה עצמית.. אשר בה ועל ידה יכולים להכיר במעלת הכותב וחסרונותיו...|מקור=[http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_19830_30.pdf ספר המאמרים תרצ"ד, מאמר ד"ה 'ואני תפילתי' עמ' 624]}} | {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=מן הכתב אפשר להכיר במהותו של הכותב לא רק בטבעי מידותיו, אם הוא בעל התפעלות או מיושב אלא גם במעלת שכלו ומהלך נפשו.. בגוף ועצם התמונה של האות יש צורה עצמית.. אשר בה ועל ידה יכולים להכיר במעלת הכותב וחסרונותיו...|מקור=[http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_19830_30.pdf ספר המאמרים תרצ"ד, מאמר ד"ה 'ואני תפילתי' עמ' 624]}} | ||
עריכות