שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 12 בתים ,  20:53, 7 ביולי 2016
מ
אין תקציר עריכה
[[קובץ:רפאל וילשאנסקיווילשאנסקי.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב רפאל וילשנסקי]] הרב '''רפאל וילשנסקי''' ([[תרפ"ה]]-[[ג' שבט]] [[תשע"ו]]) שימש במשך שבעים שנה כמזכיר [[לשכת ליובאוויטש האירופאית]], בתחילה ב[[צרפת]] ולאחר מכן בשכונת [[קראון הייטס]], שם שימש גם כ[[משפיע]] וחבר ההנהלה הרוחנית במוסדות החינוך המקומיים. מונה על ידי הרבי כ'בעל הבית' של מדינת טוניס, ושימש כחבר ועד [[קופת רבינו]].
==תולדות חיים==
ב[[שמחת תורה]] של אותה שנה בעת ה[[הקפות|הקפה]] הרביעית, [[האומות המאוחדות#"האו"ם החסידי"|הקים הרבי]] "או"ם" משלו, בו הפקיד נציג על כל מדינה, שהוא יהיה ה"בעל הבית" של אותה מדינה על-פי תורה.
הרב וילשנסקי ווילשנסקי זכה, ומונה באותו מעמד על ידי הרבי כ"בעל הבית" על מדינת טוניס, בשל העבודה שמתוקף תפקידו כמזכיר ה'לשכה' היה אחראי על מוסדות חב"ד שם.
==משפחתו==
אשתו הראשונה הייתה מ' זלאטע, בתו של ר' [[אלכסנדר סנדר מנקין]], שנפטרה ב[[י"ג באדר]] [[תשי"ד]]. אשתו השניה היא הגב' חווה וילשנסקיווילשנסקי.
;בניו מנישואים ראשונים
==קישורים חיצוניים==
* '''מהו יהודי''' - יומן שנכתב על ידי הרב רפאל וילשנסקי ווילשאנסקי בתקופת לימודיו בישיבה בכותאיס בזמן [[מלחמת העולם השניה]], מתוך [[תשורה]] לנישואי נכדו {{PDF}} [http://www.teshura.com/teshurapdf/Wilshanski-Rosenblat%20-%20Tammuz%2012%2C%205770.pdf עמוד 98 ואילך].*שניאור זלמן לוין, '''[http://beismoshiachmagazine.org/katavot/2016/1/21/357152227865.html אבד חסיד וישר באדם]''', כתבה על דמותו של הרב וילשאנסקי ווילשאנסקי בתוך [[שבועון בית משיח]]
{{תבנית:חברי האו"ם החסידי}}
11,334

עריכות

תפריט ניווט