39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
הכינוי שכינה הוא מלשון שוכן, הכוונה הכללית במילה שכינה היא על ה-גילוי של הקדוש ברוך הוא בעולם או לנבראים. מטרת [[בריאת העולם]] היא כדי לעשות להשם דירה בתחתונים דהיינו להמשיך ולחבר את שני | הכינוי '''שכינה''' הוא מלשון שוכן, הכוונה הכללית במילה שכינה היא על ה-גילוי של הקדוש ברוך הוא בעולם או לנבראים. מטרת [[בריאת העולם]] היא כדי לעשות להשם דירה בתחתונים דהיינו להמשיך ולחבר את שני הופכים של שיא ה[[קדושה]], בעולם שהוא שיא הגשמיות והרע. | ||
==הדרגות בגילוי== | ==הדרגות בגילוי== | ||
שורה 5: | שורה 5: | ||
באופן גילוי השכינה (דהיינו התגלות רוחנית מורגשת בעולם הגשמי)ישנם כמה אופנים, | באופן גילוי השכינה (דהיינו התגלות רוחנית מורגשת בעולם הגשמי)ישנם כמה אופנים, | ||
א' שבכל העולם | א' שבכל העולם כולו ניתן להרגיש ולראות את השכינה, בעיניים הבשריות, אופן זה אינו ניתן לתיאור או להסבר מדויק, מכיון שלא בשכלנו להסביר ולהגדיר את טבעו והנהגותיו או גילויו של הקדוש ברוך הוא. אך המוסבר בספרי חסידות הוא כי לעתיד לבא הקב"ה יסיר את ה[[קליפות]] המסתירות על מציאותו בכל נברא ונברא, וכך יתגלה כי מציאותו האמיתית של כל נברא הם האותיות המחיות ומהוות אותו. | ||
ב' גילוי השכינה רק במקום מסוים או לאיש מסוים. | גילוי זה יהיה לעתיד לבוא כנאמר "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דבר". | ||
ב' גילוי השכינה רק במקום מסוים או לאיש מסוים. גילוי זה כבר היה בעבר ב[[בית המקדש]] הראשון והשני, וקיים גם בכל עת ועת לצדיקי הדור. | |||
===כי לא יראני האדם וחי=== | ===כי לא יראני האדם וחי=== |
עריכות