14,699
עריכות
(בינוויק) |
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ") |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
ספירות נצח והוד הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות [[נה"י]]. ענין ספירות אלו הוא שהם התפשטות המידות. שספירות [[חג"ת]] הם עיקר המידות, וספירות [[נה"י]] הם ענפיהם והתפשטות שלהם. ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות" שאין בהם לא טעם ולא ריח. שענינם הוא שעושה הדבר שכן כך הוסכם אצלו, ולא שיש לו טעם פנימי בדבר. וכך ספירת ה[[נצח]] היא ענף של ספירת ה[[חסד]], שענינה שעושה חסד מחמת שהוסכם אצלו להיות חפץ חסד וכבר נסתלק הטעם והשכל שהיה בזה, מאיזה טעם הסכים כן, רק נשאר ההסכם בלבד. ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]". | ספירות נצח והוד הם שני הספירות הראשונות מבין ספירות [[נה"י]]. ענין ספירות אלו הוא שהם התפשטות המידות. שספירות [[חג"ת]] הם עיקר המידות, וספירות [[נה"י]] הם ענפיהם והתפשטות שלהם. ספירות נצח והוד נקראות בשם "בדי ערבות" שאין בהם לא טעם ולא ריח. שענינם הוא שעושה הדבר שכן כך הוסכם אצלו, ולא שיש לו טעם פנימי בדבר. וכך ספירת ה[[נצח]] היא ענף של ספירת ה[[חסד]], שענינה שעושה חסד מחמת שהוסכם אצלו להיות חפץ חסד וכבר נסתלק הטעם והשכל שהיה בזה, מאיזה טעם הסכים כן, רק נשאר ההסכם בלבד. ספירות נצח והוד נקראות בשם "ירכין" שהם "[[לבר מגופא]]". | ||
אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מה[[כתר]], שגבוה מן [[חג"ת]] ומן חכמה ובינה. ולכן הם בחינת רגלים, המעמידים את | אמנם, מבואר כי נצח והוד שרשם הוא מה[[כתר]], שגבוה מן [[חג"ת]] ומן חכמה ובינה. ולכן הם בחינת רגלים, המעמידים את ה[[גוף]] ואת הראש ונושאים את הראש. וגם לרפואת הראש הוא על ידי הרגל, שמשימין במים חמים וכדומה, לפי שיש גידי הראש ברגל כי [[נעוץ תחילתן בסופן]]. | ||
==ביחס לספירת היסוד== | ==ביחס לספירת היסוד== |
עריכות