נפש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 8 בתים ,  17 ביוני 2016
מ
החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף "
מ (החלפת טקסט – " הרמב"ם " ב־" הרמב"ם ")
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ")
שורה 32: שורה 32:


==[[נפש אלוקית]] ו[[נפש בהמית]]==
==[[נפש אלוקית]] ו[[נפש בהמית]]==
נפש אלוקית היא הנפש הקדושה שיש בכל ישראל, ובנוסף לה יש נפש נוספת, [[נפש הבהמית]], שנמשכת מצד ה[[קליפה]] ו[[סטרא אחרא]]. מבואר כי [[נפש הבהמית]] היא בבחינת [[קליפת נוגה]], ויש באפשרותה של הנפש האלוקית לעלות ולרומם את נפש זו. ויותר מכך, על ידי הנפש הבהמית יכולה הנפש האלוקית לעלות למקומות גבוהים יותר. שתי הנשמות נאבקות בשליטה ב[[עיר קטנה]] הוא הגוף, שרצונם שהגוף יעשה כפי רצונם. עבודת האדם בעולם הזה היא להשליט את ה[[נפש האלוקית]] על ה[[נפש בהמית]].
נפש אלוקית היא הנפש הקדושה שיש בכל ישראל, ובנוסף לה יש נפש נוספת, [[נפש הבהמית]], שנמשכת מצד ה[[קליפה]] ו[[סטרא אחרא]]. מבואר כי [[נפש הבהמית]] היא בבחינת [[קליפת נוגה]], ויש באפשרותה של הנפש האלוקית לעלות ולרומם את נפש זו. ויותר מכך, על ידי הנפש הבהמית יכולה הנפש האלוקית לעלות למקומות גבוהים יותר. שתי הנשמות נאבקות בשליטה ב[[עיר קטנה]] הוא הגוף, שרצונם שה[[גוף]] יעשה כפי רצונם. עבודת האדם בעולם הזה היא להשליט את ה[[נפש האלוקית]] על ה[[נפש בהמית]].


==כלות הנפש==
==כלות הנפש==
כלות הנפש הינו מצב בו יוצאת הנשמה מן הגוף בעקבות דבקות יוצאת דופן ל[[הקב"ה|קדוש ברוך הוא]]. בתורת ה[[חסידות]] מוסבר כי תכלית הכוונה וה[[רצון]] האלוקי הוא להישאר עם ה[[נשמה]] בתוך ה[[גוף]] ולעבוד את [[ה']] יחד עם הגוף. המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף.
כלות הנפש הינו מצב בו יוצאת הנשמה מן ה[[גוף]] בעקבות דבקות יוצאת דופן ל[[הקב"ה|קדוש ברוך הוא]]. בתורת ה[[חסידות]] מוסבר כי תכלית הכוונה וה[[רצון]] האלוקי הוא להישאר עם ה[[נשמה]] בתוך ה[[גוף]] ולעבוד את [[ה']] יחד עם הגוף. המקום הראשון בו מופיעה בתורה אירוע של 'כלות הנפש' הוא עם בני אהרן - נדב ואביהוא שהתעלו בעבודתם במשכן והגיעו ליציאת הנשמה מן הגוף.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==
14,699

עריכות

תפריט ניווט