מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 36: | שורה 36: | ||
בשיחת [[פרשת ויצא]] [[תנש"א]] הסביר [[הרבי]] קיימת גם תופעה של מפריס פרסה אולם אינה מעלה גרה (כחזיר) גם ב[[עבודת השם]]. שני הסימנים גם "מפריס פרסה" וגם "מעלה גרה" תוכנם עניין של כפילות ("מפריס פרסה" הוא פיצול הפרסה לשניים, ו"העלאת גרה" הוא לעיסת האוכל שוב ושוב). בעבודת ה' עניינה עבודה ללא הפסקה וללא הגבלה, עליה והתקדמות ללא מנוחה. אולם תנועה זו קיימת בשני רבדים, מפריס פרסה עניינה העבודה וההתמדה בהוספת מעשים ותחומי עשיה נוספים (הוספה ב'כמות'). לעומת זאת העלאת גרה תוכנה הוספה בבירור וזיכוך החלק הרוחני שבמעשה (הוספה באיכות). | בשיחת [[פרשת ויצא]] [[תנש"א]] הסביר [[הרבי]] קיימת גם תופעה של מפריס פרסה אולם אינה מעלה גרה (כחזיר) גם ב[[עבודת השם]]. שני הסימנים גם "מפריס פרסה" וגם "מעלה גרה" תוכנם עניין של כפילות ("מפריס פרסה" הוא פיצול הפרסה לשניים, ו"העלאת גרה" הוא לעיסת האוכל שוב ושוב). בעבודת ה' עניינה עבודה ללא הפסקה וללא הגבלה, עליה והתקדמות ללא מנוחה. אולם תנועה זו קיימת בשני רבדים, מפריס פרסה עניינה העבודה וההתמדה בהוספת מעשים ותחומי עשיה נוספים (הוספה ב'כמות'). לעומת זאת העלאת גרה תוכנה הוספה בבירור וזיכוך החלק הרוחני שבמעשה (הוספה באיכות). | ||
ושני אופני עבודה קיימים יתכן שאדם יעשה מעשים רבים אולם מעשים אלו יהיו נחותים ולא זכים (כחזיר שמפריס פרסה ואינו מעלה גרה). ויש אדם שמזכך עצמו והוא בדרגה גבוהה וזכה, אולם אינו משקיע במעשים ופעולות בפועל, (כשאר בעלי החיים שאינם מפריסים פרסה אמנם מעלים גרה). מצד דרגתם אלו בני האדם האחרונים נעלים יותר, משום שהם זככו עצמם. אמנם את רצון וכוונת הבורא משלימים ומקיימים הראשונים דווקא שאלו משקיעים בעשיה, וכדברי המשנה{{הערה|אבות פרק א משנה יז.}}:"המעשה הוא העיקר". ועל זה אמרו "עתיד חזיר להיטהר" - שעתיד הקב"ה להשלים ולזכך את אלו שפעלו במעשה בפועל ולזככם ולעלותם גם באיכות.{{הערה|שם= | ושני אופני עבודה קיימים יתכן שאדם יעשה מעשים רבים אולם מעשים אלו יהיו נחותים ולא זכים (כחזיר שמפריס פרסה ואינו מעלה גרה). ויש אדם שמזכך עצמו והוא בדרגה גבוהה וזכה, אולם אינו משקיע במעשים ופעולות בפועל, (כשאר בעלי החיים שאינם מפריסים פרסה אמנם מעלים גרה). מצד דרגתם אלו בני האדם האחרונים נעלים יותר, משום שהם זככו עצמם. אמנם את רצון וכוונת הבורא משלימים ומקיימים הראשונים דווקא שאלו משקיעים בעשיה, וכדברי המשנה{{הערה|אבות פרק א משנה יז.}}:"המעשה הוא העיקר". ועל זה אמרו "עתיד חזיר להיטהר" - שעתיד הקב"ה להשלים ולזכך את אלו שפעלו במעשה בפועל ולזככם ולעלותם גם באיכות.{{הערה|שם=תשנ"א}} | ||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |