מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 29: | שורה 29: | ||
{{להשלים|התוועדויות תשנ"א המצויין בפנים ועוד.}} | {{להשלים|התוועדויות תשנ"א המצויין בפנים ועוד.}} | ||
החזיר עניינו הוא עניין הצביעות. וכדברי חז"ל{{הערה|פירוש רש"י בראשית כו, לד.}}: "החזיר הזה כשהוא שוכב פושט טלפיו לומר ראו שאני טהור". בעניין הצביעות עצמה מרשיע החזיר לא רק שמסתיר את רשעתו אלא מדגיש את צדקתו, והוא הדרגה הגרועה ביותר שברע שיתכן שתהיה בנפש האדם. יש דרגה בה הרע הוא בגילוי שהאדם מרגיש את הרוע, אולם יש "רע הנעלם" כלומר שהרוע עמוק בנפש ולא נרגש באדם בכוחותיו הרוע שבדבר ולפעמים נוסף לכך שאינו נרגש הרוע מציג עצמו כצדקות. | החזיר עניינו הוא עניין הצביעות. וכדברי חז"ל{{הערה|פירוש רש"י בראשית כו, לד.}}: "החזיר הזה כשהוא שוכב פושט טלפיו לומר ראו שאני טהור". בעניין הצביעות עצמה מרשיע החזיר לא רק שמסתיר את רשעתו אלא מדגיש את צדקתו, והוא הדרגה הגרועה ביותר שברע שיתכן שתהיה בנפש האדם. יש דרגה בה הרע הוא בגילוי שהאדם מרגיש את הרוע, אולם יש "רע הנעלם" כלומר שהרוע עמוק בנפש ולא נרגש באדם בכוחותיו הרוע שבדבר ולפעמים נוסף לכך שאינו נרגש הרוע מציג עצמו כצדקות. | ||
החיסרון והקושי ב"רע הנעלם" הוא הקושי | החיסרון והקושי ב"רע הנעלם" הוא הקושי לזהותו ולנלחם בו, והמלחמה בו ובירורו ארוך ומייגע ביותר. | ||
מסיבה זו נמשל עשיו לחזיר זאת על אף שבהיותו נלחם נגד אחיו [[יעקב]] נלחם בגלוי, בעודו אצל אביו [[יצחק]] היה מראה עצמו צדיק, כלומר צביעותו גברה על צביעות [[לבן הארמי]] שבעוד לבן לא הציג עצמו כצדיק, עשיו הרשיע יותר שרימה את אביו בצדקתו. זו גם הסיבה ש[[גלות]] האחרונה היא גלות אדום ונמשכת ריבוי שנים. היות ואופן הגלות וההסתר בזמן גלות אדום היא של רע הנעלם ועיקר העבודה היא בבירור רע זה (כביאור ה[[אדמו"ר הזקן]] בביאור חז"ל{{הערה|יומא, ט, ב.}} אודות אריכות זמן הגלות ואי ידיעת זמן הקץ שהוא משום ש"לא נתגלה עוונם", שפירושו שהעוון והרע הוא נעלם (- לא נתגלה).{{הערה|מאמרי אדמו"ר הזקן - הקצרים, עמוד תנב-ג.}}) ולכן נמשכת הגלות ריבוי זמן לצורך עבודה מייגעת זו. וזהו המשמעת עתיד חזיר ליטהר שלעתיד בביאת המשיח יבררו גם את הרע הנעלם וגם חזיר יטהר.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 115 ואילך.}} | מסיבה זו נמשל עשיו לחזיר זאת על אף שבהיותו נלחם נגד אחיו [[יעקב]] נלחם בגלוי, בעודו אצל אביו [[יצחק]] היה מראה עצמו צדיק, כלומר צביעותו גברה על צביעות [[לבן הארמי]] שבעוד לבן לא הציג עצמו כצדיק, עשיו הרשיע יותר שרימה את אביו בצדקתו. זו גם הסיבה ש[[גלות]] האחרונה היא גלות אדום ונמשכת ריבוי שנים. היות ואופן הגלות וההסתר בזמן גלות אדום היא של רע הנעלם ועיקר העבודה היא בבירור רע זה (כביאור ה[[אדמו"ר הזקן]] בביאור חז"ל{{הערה|יומא, ט, ב.}} אודות אריכות זמן הגלות ואי ידיעת זמן הקץ שהוא משום ש"לא נתגלה עוונם", שפירושו שהעוון והרע הוא נעלם (- לא נתגלה).{{הערה|מאמרי אדמו"ר הזקן - הקצרים, עמוד תנב-ג.}}) ולכן נמשכת הגלות ריבוי זמן לצורך עבודה מייגעת זו. וזהו המשמעת עתיד חזיר ליטהר שלעתיד בביאת המשיח יבררו גם את הרע הנעלם וגם חזיר יטהר.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 115 ואילך.}} |